08.01.2014

احمد محسنی گرکانی٬ رئیس دیوان عالی کشور: اسلحه‌کشی برای ترساندن مردم حکم محاربه دارد

دیگربان: احمد محسنی گرکانی٬ رئیس دیوان عالی کشور می‌گوید هر فردی و در هر جا برای ایجاد ترس به روی مردم اسلحه بکشد، «محارب» است.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای محسنی گرکانی این اظهارات را روز سه‌شنبه (۱۷) آذر ماه در جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور بیان کرده است.

وی گفته است: ‌«فقهای اسلام در تعریف محارب گفته‌اند کل من جرد السلاح لاخافه الناس. هر کس در هر جا به روی مردم برای ترساندن اسلحه بکشد محارب است.»

اظهارات وی در شرایطی مطرح شده که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر کشیدن اسلحه و شلیک به روی یک زوج جوان از سوی محمود کریمی٬ مداح شناخته‌شده تهران منتشر شده است.

آقای کریمی این اقدام را در جریان جدال لفظی با یک زوج جوان در اتوبان بابایی شهر تهران انجام داده که با انتقادهای گسترده‌ای حتی در میان برخی فعالان سایبری حزب‌الله مواجه شده است.

محمود کریمی با تائید گزارش‌ها درباره تیر‌اندازی وی در یکی از اتوبان‌های شهر تهران ادعا کرده که به خاطر «دفاع» از خانواده‌اش دست به چنین اقدامی زده است.

وی افزوده «مجبور شدم برای حمایت از خودم و سرنشینان خودرو چند تیر شلیک کنم تا اراذل پا به فرار بگذارند.»

این در حالی است که احمدرضا رادان٬ جانشین فرمانده پلیس اعلام کرده زوج شاکی محمود کریمی «اراذل و اوباش» نبوده‌اند و «این پرونده به مرجع قضایی ارجاع شده است.»

مشخص نیست آیا منظور آقای محسنی گرکانی از «اسلحه‌کشی به روی مردم به قصد ترساندن» شامل اقدام محمود کریمی٬ مداح بیت علی خامنه‌ای هم می‌شود یا تنها در موارد دیگر صادق است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates