02.01.2013

گاردین: پس از انتخابات ۹۲، مردم ایران بار دیگر به خیابان‌ها می‌ریزند

خودنویس: روزنامه انگلیسی «گاردین» پیش‌بینی کرده که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران، بار دیگر مردم به خیابان‌ها خواهند ریخت و ناآرامی‌ها در ایران گسترده خواهد شد.

«گاردین» نوشته است: از دیگر رخدادهای مهم در منطقه انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد بود که معلوم نیست چه کسی جانشین احمدی نژاد خواهد شد و احتمالا در این انتخابات نیز مثل انتخابات قبلی، ریاست جمهوری مردم به خیابان‌ها خواهند ریخت و ناآرامی‌ها در ایران گسترده خواهد شد.

به نوشته‌ی این روزنامه آنچه سال ۲۰۱۲ را خطرناک‌تر می‌کند، پتانسیل وقوع جنگی است که در مقایسه با دوسال گذشته افزایش یافته است. برنامه‌های هسته‌ای ایران که در ارتباط با برنامه‌های موشکی است در دو سال اخیر پیشرفت داشته یا اینکه غرب این‌گونه گمان می‌کند. در اسراییل نیز دو مقام نظامی و جاسوسی ارشد از سمت خود کناره گیری کرده و افراد دیگری جایگزین آنها شده‌اند.

گاردین در ادامه می‌نویسد اگر در انتخابات ژانویه، دوباره نتانیاهو روی کار بیاید باز رجزخوانی‌هایش علیه ایران را از سر خواهد گرفت.

این روزنامه همچنین با اشاره به حساسیت سال۲۰۱۳ نوشته است در این سال آمریکا تلاش خواهد کرد تا وارد درگیری نظامی مستقیم با ایران نشود، اما این به این معنای آن نخواهد بود که آمریکا ترور، حملات سایبری و عملیات‌هایی را که سبب بی‌ثباتی ایران شود متوقف کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates