27.01.2013

رئیس کمیسیون اصل‌ ۹۰ مجلس خبر داد: سازمان اوقاف املاک مردم را موقوفه اعلام می‌کند

دیگربان: محمدعلی پورمختار٬ رئیس کمیسیون اصل‌ ۹۰ مجلس از اعلام یک‌جانبه املاک مردم از سوی سازمان امور اوقاف و خیریه به عنوان «موقوفه» خبر داد و گفت کمیسیون اصل ۹۰ این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

آقای پورمختار روز شنبه (هفتم بهمن) به سایت «تسنیم» گفته از سازمان اوقاف به خاطر این مسئله شکایت شده است.

وی افزوده افزایش تعداد امامزاده‌ها از چهار هزار به ۱۱ هزار و ابهام در گردش مالی این سازمان از دیگر شکایت‌هایی است که کمیسیون اصل ۹۰ به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

سایت «تسنیم» نیز تلاش کرده نظر مسئولان این سازمان درباره اظهارات محمدعلی پورمختار را جویا شود که آن‌ها حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده‌اند.

مسئول دفتر احمد شرفخانی٬ معاون فرهنگی سازمان اوقاف به این سایت گفته است: «بگذارید آن‌ها هر چه می‌خواهند بگویند؛ ما سکوت کرده و همچنین مصاحبه در این زمینه به صلاح نیست.»

وی افزوده چنانچه مسئولان سازمان اوقاف در این زمینه اظهارنظر کنند «در ذهن مردم این موضوع شکل می‌گیرد که وقتی جواب می‌دهیم یک چیزی وجود دارد.»

گردش مالی سازمان امور اوقاف و خیریه علیرغم تلاش گروهی از نمایندگان مجلس همچنان نامعلوم بوده و مسئولان این سازمان حاضر به ارائه گزارشی در این زمینه به نمایندگان و رسانه‌ها نیستند.

۱۱ هزار امامزاده در ایران براساس اعلام مسئولان سازمان اوقاف روزانه ۱۸۰ میلیون تومان درآمد دارند که از سرنوشت دقیق این درآمد‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

گردش مالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار رقبه٬ ۱۲۷ هزار موقوفه٬ هشت هزار و ۱۵۱ بقعه و ۱۰ هزار امامزاده که زیرنظر سازمان اوقاف اداره می‌شوند مشخص نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates