22.01.2014

هاشمی: بسیاری از فسادها «سری» است و هنوز رو نشده

خودنویس: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دور زدن تحریم‌ها، فساد زیادی رخ داد گفت بسیاری از فسادها هنوز علنی نشده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با وب‌سایت «انتخاب [2]» می‌گوید که از وضع اقتصادی کشور راضی نیست.

وی اما در عین حال تاکید می‌کند که «نمی‌توان توقع زیادی از دولت داشت» چراکه به گفته‌ی او «الان منابع دولت خیلی محدود است و دست دولت هم خالی است.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از «فسادهای هشت سال» دولت احمدی‌نژاد گفت: طی این چند سال فسادهای بسیار زیادی اتفاق افتاد که هنوز بعضی‌هایش رو نشده است.

وی گفت: «می‌بینیم فسادهای زیادی در سال‌های اخیر در خیلی از زمینه‌ها؛ در بانک‌ها، در وام‌ها، در خریدها ؛ در دور زدن تحریم‌ها و بسیاری از مسایلی که کم و بیش داریم؛ اتفاق افتاد. بعضی جاهایش را می‌بینید که علنی می‌شود و چیزهایی هم هست که هنوز حالت سرّی دارد و رو نمی‌شود.»

عضو مجلس خبرگان همچنین از «برخی سوءمدیریت‌ها در دور زدن تحریم‌ها» انتقاد کرد و گفت دور زدن تحریم‌ها اگر درست مدیریت می‌شد، این اتفاقات نمی‌افتاد.

گفتنی است به‌دنبال تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای رهبر ایران دستور «دور زدن تحریم‌ها» را صادر کرد که به‌دنبال آن رسانه‌ها خبر از فسادهای نجومی دادند.

فعالیت اقتصادی نظامی‌ها در دوران من خوب بود، الان بد است

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود هم به دفاع از فعالیت اقتصادی نظامیان پرداخت.

وی گفت: در آن زمان «من هنوز جانشین فرمانده کل قوا بودم و همان موقع از نیروهای نظامی و انتظامی و همه خواستم که از امکانات مهندسی فراوانی که در اختیار دارند که در جنگ برای آنها سرمایه‌گذاری شده و خیلی هم زیاد بود؛ مثل جهاد که عمده ماشین‌های کشور در اختیار اینها بود خواستم در طرح‌ها وارد شوند که خیلی هم موثر بود.»

آقای رفسنجانی در پایان هم گفته است که فعالیت اقتصادی نظامی‌ها در دوره‌ی «سازندگی» خوب بوده اما اکنون «سبک فعلی را قبول ندارم که اینها تبدیل به رقیبی آن‌گونه در مالکیت شوند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates