22.01.2014

خشم مقام‌های ایران از غیبت در اجلاس ژنو ۲

دیگربان: مقام‌های جمهوری اسلامی از تصمیم‌ بان کی‌مون٬ دبیرکل سازمان ملل مبنی بر لغو دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو-٢ به شدت خشمگین شده‌اند.

اجلاس بررسی راه‌های پایان دادن به بحران سوریه (ژنو-۲) با شرکت نمایندگان شماری از کشورهای جهان و در غیاب ایران از روز چهارشنبه (دوم بهمن) در سوئیس کار خود را آغاز کرده است.

بان کی‌مون از جمهوری اسلامی نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آورده بود که به خاطر تاکید تهران مبنی بر بی‌اعتبار بودن مفاد اجلاس ژنو‌ـ۱ دعوت خود را پس گرفت.

این اقدام دبیر کل سازمان ملل با خشم گسترده مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده به طوری که در دو روز گذشته انتقاد‌ها و حملات تندی متوجه این اجلاس و کشور‌های شرکت کننده در آن کرده‌اند.

علاوه بر انتقاد وزارت امور خارجه ایران٬ حسن روحانی نیز گفته که امید چندانی به اجلاس ژنو ندارد» چرا که به گفته وی «کشورهایی که عامل بی‌ثباتی در سوریه هستند در این اجلاس حضور دارند.»

نمایندگان مجلس و برخی فرماندهان سپاه نیز در دو روز گذشته همسو با دولت روحانی٬ حملات تندی متوجه این اجلاس کرده و نتایج آن را «بی‌فایده» خوانده‌اند.

مراجع تقلید قم همچون ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی نیز به غیبت تهران در این اجلاس واکنش نشان داده و به نوبه خود به این نشست تاخته‌اند.

جمهوری اسلامی یکی از حامیان سرسخت بشار اسد در سوریه است که ادعا می‌کند کشور‌های غربی به خصوص آمریکا را در جنگ داخلی این کشور شکست داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates