23.01.2014

وزیر خارجه ایتالیا در ایران اصرار داشت بی‌حجاب باشد

رادیوزمانه: سایت جهان در گزارشی از سفر اخیر اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران نوشته است وی به‌هنگام رسیدن به تهران اصرار داشت بی‌حجاب باشد اما مسئولان حکومتی این اجازه را به او ندادند.
حجاب اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا در ایران مسئله‌ساز شد.

جهان نوشته است “طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، تمامی بانوان دیپلمات سایر کشور‌ها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.”

این گزارش می‌افزاید، وقتی به وزیر امور خارجه ایتالیا گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به دلیل سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.

اصرار اما بنینو سبب می‌شود که مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تلفنی تماس می‌گیرد و از ظریف می‌خواهد با وزیر امور خارجه ایتالیا صحبت کند. ظریف حاضر به مکالمه تلفنی نمی‌شود اما به مسئولان می‌گوید: “بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود.”

در پایان این گزارش آمده است که اما بنینو “با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.”

سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران به دعوت محمدجواد ظریف در روز ۳۰ آذرماه سال جاری انجام شد. در طول ۱۰ سال گذشته، این نخستین بار بود که وزیر خارجه ایتالیا به ایران سفر می‌کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates