27.01.2014

هاشمی رفسنجانی: کارهای دیپلمات‌ها قبل و بعد از مذاکرات به تایید رهبر رسید

بی‌بی‌سی: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران با رد انتقاداتی که از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران می‌شود، گفته است: “رهبری نظام هم قبل و هم بعد از مذاکرات، تیم دیپلماسی و کارهایشان را تایید کردند.”

آقای هاشمی رفسنجانی امروز یکشنبه ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) گفت به رغم این که آیت‌الله خامنه‌ای مذاکرات را تایید کرده است، “گروهی که اتفاقا ادعای پیروی از ولایت دارند، هر روز برای مایوس کردن مردم تلاش می‌کنند.”

در روزهای اخیر و به دنبال پلمب برخی تجهیزات هسته‌ای ایران برای اجرای توافق ژنو، انتقادات بعضی چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار از سیاست خارجی و هسته‌ای حسن روحانی بالا گرفته است. برخی از آنان می‌گویند که رهبر ایران از توافق ژنو ناراضی است.

از جمله محمود نبویان و جواد کریمی قدوسی، نمایندگان مجلس، گفته‌اند که آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ای خصوصی گفته است که از توافق ژنو “تثبیت حق غنی‌سازی هسته‌ای به دست نمی‌آید.”

دفتر رهبر ایران تاکنون این گفته‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است.

آقای هاشمی رفسنجانی این گونه اظهارات را “اصرار بر القای شکست تیم دیپلماسی” و “مصداق نگاه سیاسی و جناحی به منافع ملی” خوانده است.

امروز حمید بعیدی‌نژاد، از مذاکره‌کنندگان ایرانی نیز با اشاره به توافق ژنو گفت: “واقعا جای تاسف دارد که بخواهیم به خاطر مقاصد سیاسی این امتیاز مهم برای کشور را نادیده بگیریم.”

او البته گفته بود که دیپلمات‌ها از اعتبار رهبر “خرج” نمی‌کنند و نمی‌گویند که همه جزئیات مذاکرات با نظر آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای پیش از این دیپلمات‌های ایرانی را “بچه‌های انقلاب” خوانده و کلیک هشدار داده بود که هیچکس نباید مذاکره‌کنندگان ایران را تضعیف کند، اما در عین حال نسبت به نتیجه مذاکره با غرب کلیک اظهار بدبینی کرده بود.

آقای خامنه‌ای به تازگی کلیک گفته است: “یکی از برکات مذاکرات این بود که دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی و اسلام برای همه روشن شد.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates