31.01.2014

محمدتقی مصباح یزدی: برخی خطای خود را گردن دشمن می‌اندازند

دیگربان: محمدتقی مصباح یزدی٬ رئیس موسسه «امام خمینی» می‌گوید برخی با «فرافکنی» مسئولیت خود در بروز خطا و لغزش را نمی‌پذیرند و «مقصر را بیگانگان و دشمنان» جلوه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای مصباح یزدی این اظهارات را روز پنج‌شنبه (۱۰ بهمن ماه) در دیدار با استادان دانشگاه آزاد ساوه بیان کرده است.

مصباح گفته «اشتباه کسانی که در جامه مسئولیت زمام‌داری را بر عهده دارند موجب نابودی هویت و کیان آنجامعه می‌شود.»

وی با اشاره به «جبران‌ناپذیر» بودن برخی اشتباهات٬ از اینکه «برخی از افراد در هنگام لغزش و خطا فرافکنی کرده و مسئولیت را قبول نمی‌کنند» انتقاد کرده است.

اظهارات وی در شرایطی مطرح شده که روحانیت به عنوان صنفی که بیش از ۳۰ سال است قدرت را در ایران در دست دارد و حاضر نیست مسئولیت عملکرد خود را بر عهده بگیرد.

مصباح در ادامه اضافه کرده افرادی که مسئولیت خطاهای خود را نمی‌پذیرند «در برخی مواقع وقتی مشکلی روی می‌دهد مقصر را بیگانگان و دشمنان می‌دانند و حاضر نیستند که بپذیرند خطایی مرتکب شده‌اند.»

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی مصداق این اظهارات مصباح یزدی است که همواره مسئولیت مشکلات داخلی را به گردن دشمنان می‌اندازد.

آقای خامنه‌ای حتی در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای نیز با وجود اعتراف وزارت اطلاعات به دست داشتن افراد زیرمجموعه‌اش در آن قتل‌ها گفت که نمی‌تواند باور کند دست خارجی در این جنایات در کار نباشد.

اظهاراتی که به گفته تحلیل‌گران سیاسی نقطه آغاز انحراف در به سرانجام رسیدن پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در ایران شد.

مصباح در ادامه گفته است: «بروز خطا‌ها و اشتباهات منجر به ایجاد شرایطی می‌شود که جبران آن گاهی غیرممکن است…چرا که وقتی انسان پس از انحراف به خود می‌آید و چشمانش را باز می‌کند که دیگر راه بازگشتی برای وی وجود ندارد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates