31.01.2014

فرمانده پلیس ایران: برای جبران کسری بودجه نفت فروختیم

بی‌بی‌سی: فرمانده نیروی انتظامی از آن‌که اسم پلیس در گزارش تفریغ به عنوان بدهکار وزارت نفت عنوان شده، انتقاد کرده است

فرمانده نیروی انتظامی ایران درباره ”بدهی ۱۸۵ میلیون دلاری پلیس به وزارت نفت ایران” گفته است نیروی انتظامی برای کمک به دولت و جبران کسری بودجه، نفت فروخته است.

اسماعیل احمدی مقدم به خبرنگاران گفت سال گذشته نیروی انتظامی دچار کسری بودجه بوده و “به توصیه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت” برای کسری بودجه ۱۱ درصدی خود نفت فروخته است.

آقای احمدی مقدم گفته: “رئیس جمهوری وقت به ما گفت اگر می‌خواهید، به جای کسری ۱۱ درصدی بودجه خود، نفت بفروشید و از این طریق بودجه را تامین کنید.”

او تاکید کرده که “کار به صورت قانونی انجام شد” اما در زمان حسابرسی “تعلل شد” و نیروی انتظامی نتوانست پول ۱۳۹۱ را در سال ۱۳۹۲ پرداخت کند.

فرمانده پلیس ایران توضیحی درباره چگونگی فروش نفت نداده اما گفته “در زمان تحریم‌ها نباید روش‌ها را برای دشمن افشا کرد.”

او می‌گوید نیروی انتظامی دیگر نفت نمی‌فروشد.

پنجم بهمن ماه امسال در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۱ گفته شد که یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی ایران بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار از شرکت ملی نفت تحویل گرفته است.

بر اساس گزارش تفریغ بودجه، این شرکت وابسته به نیروی انتظامی با وجود فروش نفت خام و دریافت بهای آن، بدهی خود را به شرکت ملی نفت نداده است.

در گزارش تفریغ بودجه، نام یک شرکت دیگر بدهکار به وزارت نفت هم اعلام شده است. خبرگزاری فارس بابک زنجانی را صاحب این شرکت معرفی کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران از انتشار این گزارش انتقاد کرده و گفته “برخی کج‌سلیقگی کرده و ما را کنار مفسدان اقتصادی قرار دادند.”

مجلس ایران اردیبهشت سال ۱۳۹۱ در راستای کاهش تحریم‌های نفتی و بانکی، فروش نفت توسط بخش خصوصی را تصویب کرده بود.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، در حال حاضر به دستور وزیر نفت ایران، فروش نفت توسط بخش خصوصی متوقف شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates