06.02.2014

“سبد کالایی در ایلام باعث خودکشی یک نفر شد”

رادیوزمانه: یک شهروند ساکن ایلام به دلیل آنچه “ممانعت خانواده از فروش سبد کالا یارانه‌ای” اعلام شده اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کُردپا، یک شهروند کُرد به نام حسین ساکن محله سراب شهر ایلام به دلیل “فقر و تنگدستی” به زندگی خود پایان داد.

به گفته یک منبع که نامش فاش نشده وی روز دوشنبه در حالی که خواسته “سبد کالا یارانه” را بفروشد همسرش با تصمیم وی مخالفت می‌کند و این موضوع باعث خودکشی او شده است.

از دیگر سو، شهروندی ۶٠ ساله در کرمانشاه، به هنگام توزیع سبد کالای یارانه‌ای، دچار سکته قلبی شده و در مقابل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جان سپرد.

علی‌رغم این‌که مسئولان انتظامی مرگ این شهروند را سکته عنوان می‌کنند اما شهروندان کُرد؛ “ازدحام جمعیت در صف توزیع سبد کالا” را دلیل مرگ این شهروند می‌دانند.

همچنین به گزارش خبرگزاری‌های ایران، یک جوان ٢۵ ساله ساکن شهر هشترود با اطلاع از “عدم تعلق سبد کالایی به وی از طریق پیامک”، به دلیل فشارهای عصبی، سکته کرده و راهی بیمارستان شد.

سایت مشرق‌نیوز نیز در خبری اعلام کرد یک شهروند ساکن تهران در منطقه تهرانسر در صف توزیع سبد کالا یارانه‌ای جان خود را از دست داد.

طبق آمار منتشر شده، سبد کالا یارانه‌ای به ٩ میلیون سرپرست خانوار ایرانی تعلق می‌گیرد و بیشتر ساکنان روستاها و قشر کم درآمد از طرح سبد کالا یارانه‌ای محروم هستند.

“برخورد ناشایست و خلاف شأن شهروندان” از سوی توزیع‌کنندگان سبد کالا یکی دیگر از اتفاقاتی است که “بسیاری آن را نوعی خلف وعده حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حفظ منزلت شهروند ایرانی تعبیر کردند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates