06.02.2014

حمله تند و کم‌سابقه مصباح یزدی به حسن روحانی

دیگربان: محمدتقی مصباح یزدی٬ رئیس موسسه آموزشی «امام خمینی» بدون آنکه به نام حسن روحانی اشاره کند وی را «دروغگو»٬ «بلا» و «قسی‌القلب» معرفی کرد.

به گزارش «رسا»٬ آقای مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه (۱۶ بهمن) طی سخنانی در قم این مواضع تند را در واکنش به این گفته روحانی که منتقدان تفاهم‌نامه ژنو «بی‌سواد» هستند٬ اتخاذ کرده است.

حسن روحانی در هفته جاری در جمع گروهی از دانشگاهیان منتقدان تفاهم‌نامه «ژنو» را تعدادی «معدود» و «بی‌سواد» معرفی کرده که از جایی «خاص» حمایت می‌شوند.

این اظهارات رئیس جمهوری ایران با واکنش گروهی از محافظه‌کاران تندرو از جمله اعضای «جبهه پایداری» که زیر نظر مصباح یزدی اداره می‌شود مواجه شده است.

مصباح یزدی نیز هم در این رابطه گفته «این‌ها {روحانی و دولت یازدهم} می‌گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می‌گویند، طاقت یک جمله را ندارند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحانی را فردی «قسی‌القلب» معرفی کرده و افزوده چنین افرادی «می‌گویند شما را چه کار به این کار‌ها؟ شما را چه به اقتصاد و سیاست؟ بی‌سواد‌ها.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرده که «علما» مردم را نصیحت می‌کنند که «این رفاهی که {دولتی‌ها} به شما وعده می‌دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید.»

وی همچنین خطاب به مقام‌های دولت یازدهم گفته «عزت مردم را می‌فروشید، خون‌های هزاران شهید به باد می‌دهید تا چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خیال باطل.»

مصباح یزدی اضافه کرده «در طول تاریخ همواره روحانیون را به بی‌سوادی، کم فهمی و کج فهمی متهم می‌کردند… شاه هم می‌گفت این آخوند‌ها یک دم کنی روی سرشان گذاشته‌اند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates