10.02.2014

حسین فدایی٬ دبیرکل جمعیت ایثارگران: حسن روحانی کشور را بر اساس دیدگاه‌های رهبر اداره می‌کند٬ نگران نیستیم

دیگربان: حسین فدایی٬ دبیرکل جمعیت ایثارگران می‌گوید حسن روحانی «فکر» روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای را «باور» دارد و می‌خواهد بر اساس «دیدگاه» آنها کشور را اداره کند و در حال حاضر «دعوا‌های سیاسی» آنقدر «مشغولیت» ایجاد کرده که افراد کمتر به مسائل اصلی کشور توجه می‌کنند.

آقای فدایی این اظهارات را در جریان بازدید از خبرگزاری مهر (+) بیان کرده است.

وی گفته است: «آقای روحانی فکر امام و رهبری را باور دارد و می‌خواهد بر اساس دیدگاه آنان کشور را اداره کند بنابراین در این زمینه نگرانی وجود ندارد و ما نیز با تمام ظرفیت ایشان را کمک می‌کنیم.»

فدایی در عین حال افزوده «اگر روزی احساس شود که مبنای اداره کشور می‌خواهد افکار افرادی باشد که آن افکار مغایر با افکار امام و رهبری است احساس وظیفه دیگری خواهیم داشت و نگاه‌مان تغییر می‌کند.»

دبیرکل جمعیت ایثارگران همچنین با دفاع از نفس مذاکره با آمریکا اظهار کرده «مذاکره و گفتگو ایرادی ندارد اما باید حدود رعایت شود و جای دوست و دشمن را عوض نمی‌کنیم.»

وی اضافه کرده است: «نباید بگوییم کسی که تا دیروز دشمن بوده امروز دوست شده و کسی که در تمام مشکلات و چالش‌های سیاسی با جمهوری اسلامی همراه بوده دشمن ما است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی بدنبال توافقنامه ژنو اعلام کرده‌اند که اهل مذاکره با همه کشورها به جز اسرائیل هستند٬ اما دوستان آنها جزو خطوط قرمز بوده و جایی در این مذاکرات ندارند.

به نظر می‌رسد منظور آقای فدایی هم در این زمینه دولت بشار اسد در سوریه و حزب‌الله لبنان باشد.

وی همچنین از دولت خواسته «صاحب نظران و کار‌شناسان و خواص» را در جریان مفاد توافقنامه ژنو قرار دهد.

دیگر گزاره‌های این گفتگو:
● اگر ما در داخل کشور مدیری داشته باشیم که روحیه جهادی نداشته و مدیریت جهادی را بلد نباشد و از سلامت نفس و پاکی دست و پاکی چشم برخوردار نباشد٬ منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

● ملت ایران شعار اصلی و مادر خود را که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است به درستی انتخاب کرده است. اما متاسفانه دعوا‌ها و کش و قوس‌های سیاسی آنقدر مشغولیت ایجاد کرده که ظرفیت‌ها را درگیر خودش کرده و توجه به مسائل اصلی و شعارهای اصلی کشور کمتر شده است.

● کمترین نمره را به استقلال اقتصادی می‌دهم و نمره قبولی هم نمی‌دهم. در حوزه اقتصادی بعضی جا‌ها احساس شرمندگی می‌کنم.

● ما یک موی آقای لاریجانی و آقای باهنر را به هزاران فتنه گر نمی‌دهیم. اما از این دوستان انتظارمان این بوده و هست که مرزبندیشان را شفاف کنند و نگذارند فتنه گران طمعی نسبت به آنان داشته باشند.

● فتنه گران زایده‌ای درجمهوری اسلامی هستند که یا باید ماهیت خود را تغییر دهند و همراه ملت باشند و توبه کنند یا اینکه همه نیروهای انقلاب دست به دست هم دهند تا این زایده برطرف شود.

● جمعیت ایثارگران احمدی‌نژاد را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی نکرد و به این دلیل هم در میان بسیاری از دوستان ملامت شدیم و خیلی‌ها ما را سرزنش کردند.

● ما اگر احمدی‌نژاد را مناسب ریاست جمهوری می‌دانستیم٬ وی را معرفی می‌کردیم.

● از کسانی که انتخابات گذشته را محکوم می‌کنند سوال می‌کنم چه کسی این فضا را ایجاد کرد که احمدی‌نژاد رای بیاورد؟ اتفاقا ما می‌گوییم آن‌ها مقصرند و زمینه رای آوری احمدی‌نژاد را بوجود آوردند.

● {خطاب به محمد خاتمی} غرب با همه پیشرفت‌هایی که داشته است در چالش‌های فلسفی که برایش پیش آمده به سمت باتلاق می‌رود. بهتر از اسلام و اندیشه‌های امام و رهبری پیدا نمی‌کنید.

● به خاتمی توصیه می‌کنم توبه کند و آنچه که بی‌وفایی، کم مهری نسبت به راه امام و رهبری، خون شهدا که در دوران ایشان انجام شده است را جبران کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates