28.01.2013

پرونده‌سازی‌ رسانه‌های وابسته به سپاه برای روزنامه‌نگاران بازداشت شده در ایران

دیگربان: رسانه‌های امنیتی در سکوت دادستانی تهران٬ علت بازداشت ۱۲ روزنامه‌نگار را «همکاری» آن‌ها با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی و رسانه‌های «ضد انقلاب» اعلام کردند.

خبرگزاری فارس روز دوشنبه (نهم بهمن) ادعا کرده یکی از اتهامات این روزنامه‌نگاران «تلاش برای گرفتن رابطه با رسانه‌های بیگانه» بوده است.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شده بازداشت شدگان قصد «آموزش خبرنگاری٬ عکاسی، نحوه فیلمبرداری با موبایل و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال آن‌ها به بی‌بی‌سی» را داشته‌اند.

سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» که به محافل امنیتی نزدیک است هم علت بازداشت این روزنامه‌نگاران را همکاری با رسانه‌های فارسی زبان «ضد انقلاب» اعلام کرده است.

روزهای شنبه و یکشنبه ۱۲ روزنامه‌نگار به نام‌های پوریا عالمی، نسرین تخیری، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، ساسان آقایی، جواد دلیری، اکبر منتجبی، امیلی امرایی٬ صبا آذرپیک٬ میلاد فدایی اصل و سلیمان محمدی از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.

این افراد در روزنامه‌های شرق٬ اعتماد٬ آرمان٬ بهار٬ هفته‌نامه آسمان و خبرگزاری ایلنا فعالیت می‌کردند.

سایت محافظه‌کار «جهان‌نیوز» هم اتهام این روزنامه‌نگاران را همکاری با رسانه‌های «ضد انقلاب» اعلام کرده است.

محمد حسینی٬ وزیر ارشاد نیز گفته اطمینان دارد که علت بازداشت این ۱۲ نفر «مطبوعاتی» نبوده است.

به نظر می‌رسد این دستگیری‌ها با هدف کنترل هر چه بیشتر اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور به فاصله شش ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته باشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی با تشدید محدودیت‌های رسانه‌ای قصد دارند مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی را پنهان و مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنند.

موج گسترده بازداشت‌ها و مسدود کردن سایت‌ها به همراه تلاش مجلس و دولت برای کمک به ۱۷ میلیون نفر در آستانه سال نو از نشانه‌های این سیاست می‌تواند محسوب شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates