17.02.2014

وزیر کشور: پاکستان برای آزادی سربازان ایرانی اقدامی نکند، مداخله می‌کنیم

بی‌بی‌سی: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص ربوده شدن پنج سرباز ایرای توسط جیش العدل اعلام کرد: “نیروهای ایرانی جهت مذاکره به پاکستان می‌روند و همچنین اگر پاکستان اقدامی انجام ندهد، ایران حق خود می‌داند که در این زمینه مداخله کند.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آقای فضلی امروز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه با تاکید بر اینکه از پاکستان خواسته شده تا با این مسئله برخورد کند، گفت: “در غیر این صورت به ایران اجازه بدهد تا به عمق مرزهای پاکستان و افغانستان نیروهای ایران نفوذ کند چرا که با شرایط به وجود آمده ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را برای منطقه خود دارد.”

پنج سرباز ایرانی، ۱۷ بهمن‌ماه در منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان توسط گروه جیش العدل ربوده شدند.

شبکه العربیه روز گذشته ۲۷ بهمن ماه فیلمی تازه از کلیک پنج سرباز ایرانی که توسط گروه جیش العدل گروگان گرفته شده‌اند، پخش کرده است.

یکی از سربازان در این فیلم کوتاه می‌گوید که آنها همگی در سلامت به سر می‌برند. او از مقام‌های حکومتی می‌خواهد که با پذیرفتن تقاضای جیش‌العدل زمینه آزادی آنان را فراهم کنند.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران نیز امروز در حاشیه همایش ملی خدمات سربازی در خصوص ربوده شدن این سربازان گفت: “قطعا و بلاشک کشور پاکستان در جریان این حادثه مسئول است، البته در گذشته اقدامات مثبتی از سوی این کشور در برخورد با متخلفان انجام شده است.”

آقای احمدی مقدم در خصوص بکارگیری سربازارن در سیستان و بلوچستان نیز گفت که این استان پهناوری است و مرزهای زیادی دارد و با توجه به جمعیت کم این استان، “مجبوریم برای تامین سرباز از استان‌های همجوار کمک بگیریم.”

در همین حال کمپینی نیز برای کلیک حمایت از سربازان ربوده شده به زبان‌های مختلف در صفحات شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

بیش از ۴۴ هزار کاربر اینترنت در نامه‌ای‌ خطاب به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان و پیتر مارور، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و از آنها خواسته‌اند برای سلامت و آزادی این سربازان و بازگشت آنها تلاش کنند.

گروه جیش‌العدل که خود را مدافع منافع مسلمانان سنی منطقه معرفی می‌کند، پیش از این هم مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates