19.02.2014

فرمانده کل سپاه پاسداران: دیگر نمی‌توان به نسل قبل امید داشت؛ آنها یا مسن شده‌اند یا آموزش دیده دانشگاه‌های خارج هستند

دیگربان: محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه گفته دیگر نمی‌توان به «نسل قبلی» انقلاب امیدوار بود٬ «مشکل این است که عده‌ای چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند» و باید «بغض‌ها» درباره مذاکرات هسته‌ای را در گلو «نگه» داشت.

آقای جعفری این اظهارات کم‌سابقه علیه اکبر هاشمی رفسنجانی٬ حسن روحانی٬ محمد خاتمی و گروه دیگری از فعالان سیاسی را طی سخنانی در جمع دانشجویان بسیجی بیان کرده است.

این فرمانده سپاه روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) خطاب به دانشجویان بسیجی گفته «امیدی به نسل قبلی نداشته باشید چراکه آنان یا مسن شده‌اند و یا آموزش دیده دانشگاه‌های خارج هستند که از حالت انقلابی خارج شده‌اند.»

به نظر می‌رسد منظور وی از این سخنان حسن روحانی و گروهی از وزرا و مشاوران رئیس دولت یازدهم باشد که دانش‌آموخته کشور‌های غربی هستند.

دولت حسن روحانی از سوی محافظه‌کاران تندرو و فرماندهان سپاه به دولتی هم‌فکر و همسو با غرب شناخته می‌شود و آن‌ها در هفت ماه گذشته بار‌ها از سیاست‌های نگاه به غرب این دولت انتقاد کرده‌اند.

محمدعلی جعفری در همین رابطه هم با اتخاذ مواضع‌ روشن‌تر از گذشته حملات معناداری متوجه حسن روحانی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی کرده است.

وی گفته که «مشکل ما با خیلی از انقلابی‌های قبلی همین است که انقلابی بوده‌اند ولی انقلابی نماندند.»

این فرمانده سپاه همچنین اضافه کرده «مشکل ما این است که عده‌ای چهره واقعی خود را به مردم نشان نمی‌دهند.»

جعفری این افراد را کسانی معرفی کرده که در داخل هماهنگ با آمریکا عمل کرده و «کاری به ارزش‌ها و اصول انقلاب ندارند و بیشتر نگاه و الگویشان، خارجی‌ها و غربی‌ها است.»

این فرمانده سپاه هشدار داده «وقتی آمریکا در نظر با مخالفین راه راستین انقلاب هماهنگ می‌شوند، یک تهدید جدی علیه انقلاب است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی نیز از همین موضوع است.»

جعفری سیاست‌های این افراد و جریان‌ها را «منافقانه» دانسته و گفته «مشکل ما این است که این‌ها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود بی‌آنکه به دولت حسن روحانی اشاره کند٬ افزوده کشور «در عرصه‌های مدیریتی، به تفکر میانسالی و پیرمرد‌ها برگشته است.»

این فرمانده سپاه اضافه کرده «سیستم‌های اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه‌ها مقاومت می‌کند.»

رابطه سپاه پاسداران با دولت حسن روحانی در یک ماه اخیر به خاطر برخی اختلاف‌ها در زمینه نظامی٬ فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی تیره شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی این مدت در حمایت از دولت روحانی وارد عمل شده و انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد سپاه کرده است.

فرماندهان سپاه نیز حملات خود علیه روحانی و هاشمی را علنی‌تر کرده و انتقاد‌هایی را متوجه سیاست‌ خارجی دولت حسن روحانی به خصوص در رابطه با آمریکا کرده‌اند.

این فرماندهان و بسیاری از محافظه کاران تندور به توافقنامه ژنو انتقاد دارند به طوری که آقای جعفری به دانشجویان بسیجی گفته که «بغض» خود درباره این سند و مذاکرات هسته‌ای را در گلو نگه دارند.

وی افزوده «هدف اصلی {از مذاکرات هسته‌ای} برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است که بسیار مهم است لذا باید با ملاحظه عبور کرد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates