20.02.2014

حمله به روزنامه «آسمان»؛ مرتد خواندن باوند

خودنویس: چند روز پس از انتشار روزنامه اصلاح‌طلب «آسمان» خبرگزاری سپاه با حمله به یک گزارش این روزنامه، داوود هرمیداس باوند را مرتد خواند.

روزنامه «آسمان» که گفته می‌شود [2] وابسته به غلامحسین کرباسچی است در شماره امروز خود در یک سطر به نقل از داوود هرمیداس باوند نوشته «لایحه غیرانسانی قصاص» و همین موضوع منجر به واکنش گسترده خبرگزاری‌های امنیتی در ایران شده است.

خبرگزاری «تسنیم [3]» وابسته به سپاه با انتشار این خبر نوشت: «ویکی‌پدیا داوود هرمیداس باوند را از اعضای جبهه ملی معرفی کرده است. جبهه ملی خردادماه سال ۶۰ هم بیانیه‌ای علیه لایحه اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن غیرانسانی خواندن این حکم اسلامی، هواداران خود را به شورش علیه این لایحه دعوت کرد. پیرو این اطلاع جبهه ملی علیه لایحه قصاص، امام خمینی جبهه ملی را مرتد اعلام کرد.»

«تسنیم [4]» هم‌چنین سریعا هم با موسوی، از نمایندگان مجلس گفتگو کرده و این روحانی به این خبرگزاری وابسته به سپاه گفته است: «اگر کسی مواردی که صریحا قرآن به آن اشاره کرده از جمله قصاص را منکر شود،‌ ارتداد در مورد وی قطعی است.»

گفتنی است روزنامه آسمان به مدیر مسوولی عباس بزرگمهر در سال ۱۳۸۵ مجوز اولیه فعالیت خود را به شکل «هفته‌نامه» دریافت کرد و بالغ بر سه سال به صورت منظم هفتگی منتشر شد. سرانجام این نشریه به‌صورت روزنامه مجوز گرفت و نخستین شماره‌ی آن که تمام صفحه اول خود را به تصویر رییس جمهوری اختصاص داده بود، روز ۲۶ بهمن ماه بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت. محمد قوچانی، سردبیر این روزنامه است.

چندی قبل نیز روزنامه «بهار» به‌دلیل انتشار یک مقاله توسط علی اصغر غروی توقیف، و آقای غروی هم بازداشت شد. هم‌چنین وزیر ارشاد هم از مجلس «کارت زرد» گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates