21.02.2014

با سکوت در برابر بازداشت‌ها٬ توقیف‌ها و فشار‌ها: تداوم هم‌گرایی دولت روحانی با رهبر و مراجع

دیگربان: دولت حسن روحانی با سکوت و تائید تلویحی روند توقیف روز‌نامه‌ها٬ بازداشت‌ها٬ فشار‌ها و سانسور‌ به تلاش‌های مستمر خود برای هماهنگی با علی خامنه‌ای و مراجع تقلید ادامه می‌دهد.

آقای روحانی روز گذشته (پنجشنبه اول اسفند) هم‌زمان با توقیف روزنامه «آسمان» با انتشار نامه‌ای از علی خامنه‌ای به خاطر ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» تقدیر و تشکر کرده است.

وی در نامه خود نوشته این سیاست‌ها «بهترین چراغ راه دولت تدبیر و امید خواهد بود.»

حسن روحانی این نامه را در شرایطی نوشته که این سیاست‌ها به سران قوا ابلاغ شده و برادران لاریجانی به عنوان روسای قوای مقننه و قضائیه نیازی به تقدیر و تشکر از خامنه‌ای ندیده‌اند.

به نظر می‌رسد آقای روحانی با انتشار این نامه پیش از سران دیگر قوا تلاش کرده تا خود و مجموعه تحت مدیرتش را هماهنگ با رهبر جمهوری اسلامی و سیاست‌های محافظه‌کارانه نظام نشان بدهد.

پیش از انتشار این نامه٬ حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد هم با سفر به قم و دیدار با ناصر مکارم شیرازی و چند مرجع تقلید دیگر توضیحاتی درباره جشنواره امسال فیلم «فجر» ارائه کرده بود.

ایوبی در این دیدار به آقای مکارم شیرازی گفته که در جلسه‌ با برخی علما به آن‌ها درباره فیلم «رستاخیز» و جشنواره امسال توضیحاتی ارائه کرده است.

وی خطاب به مکارم شیرازی گفته که «نظرات، اشکالات و دغدغه‌های حضرتعالی و دیگر مراجع عظام تقلید {درباره فیلم رستاخیز} در نظر گرفته خواهد شد.»

این مقام وزارت ارشاد دیدار‌های دیگری هم با برخی مراجع تقلید قم داشته که تاکنون هیچ خبر و گزارشی از این دیدار‌ها منتشر نشده است.

دولت حسن روحانی در هفت ماه گذشته ده‌ها گزارش مختلف درباره سیاست‌ها و برنامه‌های خود به مراجع تقلید ارائه کرده تا به آن‌ها اطمینان دهد که این سیاست‌ها ضد اسلامی یا ضد نظام نیستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates