24.02.2014

حمله «انتحاری» به کنسولگری ایران در پیشاور

رادیوفردا: در پی یک حمله انتحاری به ساختمان کنسولگری ایران در شهر پیشاور، دو سرباز پاکستانی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله در منطقه شهرک دانشگاه در شمال پیشاور رخ داده است. در این منطقه بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی نیز مستقر هستند.

یک منبع بیمارستانی در منطقه اعلام کرد که جسد دو سرباز و ۱۰ زخمی به بیمارستان خیبر انتقال یافته است.

اعجاز احمد یک مقام ارشد پلیس گفته است که به نظر می‌رسد که انفجار ناشی از یک حمله انتحاری باشد.

در همین حال سفارت ایران در پاکستان اعلام کرده است که به هیچ یک از دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری پیشاور آسیبی وارد نشده است.

​​حسین روش، کاردار ایران در پاکستان، گفته است که این حمله انتحاری ساعت ۱۸ به وقت محلی و در نزدیکی اقامتگاه کنسولگری ایران در پیشاور رخ داده است.

به گزارش ایسنا کاردار ایران درباره نحوه وقوع این حمله گفت که فرد انتحاری قصد ورود به سرکنسولگری ایران را داشته اما پس از ممانعت محافظان، خود را منفجر کرده است.

این دیپلمات ایرانی افزود: «هیچ یک از دیپلمات‌های ما در این حادثه دچار آسیبی نشدند اما بلافاصله پس از وقوع این انفجار، تماس‌های لازم با مقامات وزارت امور خارجه در کشور پاکستان انجام شد و خواستار افزایش اقدامات امنیتی نه تنها برای سرکنسولگری در پیشاور بلکه در مقابل تمامی نمایندگی‌های ایران در پاکستان شدیم.»

یک مقام مسئول در سفارات ایران گفته است که خساراتی به ساختمان کنسولگری وارد شده و شیشه‌ها نیز شکسته شده‌اند.

در پی این حمله، وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، تلفنی با سرکنسول ایران صحبت کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates