30.01.2013

اعتراض روزنامه‌نگاران ایرانی به بازداشت همکارانشان

بی‌بی‌سی: حدود ۲۰۰ روزنامه‌نگار ایرانی با انتشار بیانه‌ای به بازداشت تعدادی از همکاران خود در ایران اعتراض کرده‌اند و خواهان آزادی آنها شده‌اند. همزمان گزارش‌ها از بازداشت دست‌کم دو روزنامه‌نگار دیگر در تهران حکایت دارد.

در بیانیه اعتراضی روزنامه‌نگاران، با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه پیش از بازداشت ها، آمده است: “ما نگرانیم که دستگیری تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران در یک زمان، با انگیزه سیاسی و با قصدی جز اجرای عدالت انجام شده باشد”.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران مدتی پیش گفته بود “عده ای از روزنامه نگاران جدای آنکه در روزنامه های کشور قلم می زنند، دستشان در دست غربی ها و ضد انقلاب است”.

وزارت اطلاعات ایران هم امروز با صدور بیانیه ای بازداشت شدگان را اعضای یک “شبکه رسانه ای متصل به اردوگاه رسانه ای استکبار” و بی‌بی‌سی معرفی کرده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است که احتمال بازداشت تعداد دیگری از اعضای این “شبکه” و همچنین آزادی موقت بعضی بازداشت شدگان وجود دارد.

امروز دست کم یک روزنامه نگار دیگر به نام علی دهقان بازداشت شده است.

محمد حسینی، وزیر ارشاد ایران هم امروز روزنامه نگاران بازداشت شده را به ارتباط با رسانه های خارج از ایران متهم کرده بود.

او گفت: “بعضی از افراد بازداشت شده ندانسته و ناخواسته در مسیری نادرست قرار گرفتند… افراد دیگری طرح ریزی کردند و این روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که اطلاعات درستی نداشتند، در این مسیر فعالیت کرده‌ اند به تصور این‌که وظیفه اطلاع رسانی و خبری خود را انجام می دهند”.

مأموران امنیتی ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ۱۴ روزنامه نگار ایرانی را بازداشت کردند. تعدادی از این روزنامه نگاران با حضور مأموران امنیتی در دفاتر چهار روزنامه و یک هفته‌نامه بازداشت شدند.

میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی، و علی دهقان روزنامه نگارانی هستند که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates