20.03.2014

روایت رفسنجانی از مشورت خود با رهبر ایران در روز ثبت نام برای انتخابات ۱۳۹۲

بی‌بی‌سی: هاشمی رفسنجانی در روز ثبت نام چند بار کوشیده با آیت الله خامنه ای صحبت کند اما پاسخ شنیده که وی در جلسه “درس”، در “دیدار و مراسم” یا در حال “استراحت” است

اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که یک ساعت قبل از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به اصرار تلفنی آقای هاشمی رفسنجانی برای نظر دادن در مورد نامزد شدن او، پیام داده که راجع به این موضوع نمی‌توان “تلفنی” گفت‌وگو کرد.

آقای رفسنجانی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی هفته نامه اصولگرای مثلث، به نقل روایتی از روز نام نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته که حکایت دارد تلاش وی برای گفتگو با رهبر ایران در این روز، بی‌نتیجه مانده است.

وی پیشتر، در گفتگو با ویژه نامه نوروزی روزنامه اصلاح طلب شرق هم روایت مشابهی را از تماس تلفنی خود با دفتر رهبری در یک ساعت مانده به پایان زمان ثبت نام نقل کرده بود.

ثبت نام اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، حمایت اغلب اصلاح طلبان و گروهی از اصولگرایان از او را در پی داشت، اما شورای نگهبان، صلاحیت او را برای حضور در این انتخابات رد کرد.

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با مثلث تاکید کرده که در روز انتخابات، تا بعد از ظهر می کوشیده با آیت الله خامنه ای صحبت کند، اما پاسخ می شنیده که وی در جلسه “درس” یا در حال “دیدار و مراسم” است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است: “بعدازظهر خودم تماس گرفتم و گفتند که ما به ایشان دسترسی نداریم و [در حال] استراحت هستند.”

اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرده که ساعت ۵ بعد از ظهر مجددا با دفتر رهبری تماس گرفته و خبر داده که می خواهد برای انتخابات ثبت نام کند و پاسخ شنیده: “پس بگذارید به ایشان اطلاع بدهیم”.

به گفته آقای هاشمی رفسنجانی، یک ربع بعد، دفتر رهبری پاسخ آقای خامنه ای را به این شرح بازگو کرده است: “آقا می گویند برای این مساله که نمی توانیم تلفنی صحبت کنیم.”

وی ادامه داده که از این پاسخ نتیجه گرفته که “ایشان مخالفتی ندارند، چون اگر مصلحت نمی دانستند، می گفتند”.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشتر در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود مقامی در دفتر رهبر ایران که در ساعت ۵ بعد از ظهر با وی صحبت کرده، اصغر حجازی مسئول امنیت دفتر رهبری بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، در جریان آن مصاحبه هم روایت کرده بود که بعد از آنکه آیت الله خامنه ای خبردار شده که آقای رفسنجانی جویای نظر او در مورد کاندیداتوری است، از طریق دفتر خود پاسخ داده: “در تلفن که نمی توانیم این صحبت ها را بکنیم.”

رئیس مجمع تشخیص، در عین حال به شرق گفته بود که تا قبل از روز ثبت نام “بارها” در مورد انتخابات با رهبر ایران صحبت کرده و به او گفته بوده است که “نمی آید”.

آقای رفسنجانی افزوده بود که تا شب قبل از ثبت‌نام قصد کاندیدا شدن نداشته و در آن هنگام بوده که تصمیم گرفته به درخواست های حامیان خود برای حضور در انتخابات پاسخ مثبت بدهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates