23.03.2014

وقتی خامنه‌ای بیتی از ایرج میرزا خواند

خودنویس: علی خامنه‌ای برای تضمین سخنانش، بیتی از یک شعر ایرج میرزا را خواند که حکایتی از ابوالعلای معری نقل کرده بود. وی اما گفت نه ایرج میرزا را قبول دارد و نه ابوالعلا را!

سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی طی سخنان خود در مشهد به مناسبت نخستین روز سال جدید، بار دیگر شرکت مردم در انتخابات سال گذشته و حضور در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را نشانه تایید نظام و مصداق حماسه سیاسی مورد نظرش خواند.

وی گفت: «معنای این شرکت وسیع مردم در انتخابات این است که مردم‌سالاری دینی در کشور تثبیت شده» و «نظام جمهوری اسلامی توفیق یافته است که مردم‌سالاری را در کشور نهادینه کند».

خامنه‌ای از شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی قدردانی کرده، گفت: «کشوری که در طول قرن‌های متمادی با حکّام مستبد و دیکتاتور گذران می‌کرده است، آن چنان با مردم‌سالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و در هم ‌آمیخته شده است که بعد از گذشت ۳۵ سال از هیجانات اول انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب می‌رسد، ۷۲ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند؛ قدر این را باید دانست».

رهبر جمهوری اسلامی گفت که نباید نسبت به «این نعمت بزرگ» ناسپاسی کرد و نمونه ناسپاسی را، اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ شمرد. وی گفت: «همچنان که در سال ۸۸ این نعمت الهی را عده‌ای ناسپاسی کردند. همچنین اینکه گاهی شنفته بشود که انتخابات کشور را به عدم سلامت نسبت می‌دهند ــ یعنی تکرار حرف دشمنان ملت ایران ــ این هم ناسپاسی است».

خامنه‌ای درباره راه‌پیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: «بعضی هستند که جمعیت‌ها را محاسبه می‌کنند یا با دوربین‌ها و وسایل گوناگون مقدار جمعیت را حدس می‌زنند؛ امسال همه‌ی کسانی که در این زمینه‌ها فعال بودند و همه‌ی کسانی که این راهپیمایی را با دقت زیر نظر داشتند، به ما گزارش دادند که جمعیت راهپیمایی در تهران و در شهرهای بزرگ و معروف از سال‌های قبل هم بیشتر بود». گفتنی است که سال ۱۳۹۲ اشخاص و گروه‌های اصلاح‌طلب به مناسبت روی کار آمدن حسن روحانی‌ هواداران خود را به صورت گسترده به شرکت در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن فراخوانده بودند.

رهبر جمهوری اسلامی خلاصه کلام خود را این دانست که «ملت ایران باید خود را قوی کند» و در این باره بیتی از یک شعر ایرج میرزا را خوانده، در ادامه گفت که شاعر را قبول ندارد! وی همچنین گفت که ابوالعلای معری‌ (فردی که در شعر “عاقبت ضعیفی” ایرج میرزا، حکایت از قول او نقل شده) را هم قبول ندارد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates