29.03.2014

سپاه(برادران قاچاقچی احمدی نژاد): اگر دولت درخواست کند می‌توانیم در حوزه اقتصاد کمک کنیم

رادیوفردا: فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید اگر دولت از این سازمان درخواست کند و در عین حال زمینه لازم را فراهم آورد٬ سپاه و بسیج آمادگی دارند نقش فعال و تاثیرگذاری را در حوزه اقتصاد ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ محمد علی جعفری روز جمعه هشتم فروردین‌ماه با اشاره به تاکید رهبر جمهوری اسلامی بر پیش گرفتن «اقتصاد مقاومتی»٬ گفت: «در شرایط فعلی بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می‌تواند در فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.»

وی افزود: «در عرصه اقتصادی٬ سپاه و بسیج این آمادگی را دارد که نقش فعال و تاثیرگذاری را ایفا کند٬ ولی دولت محترم باید این مسئله را از ما بخواهد و بعضی زمینه‌ها را فراهم کند و در واقع مطالبه کند.»

اقتصاد مقاومتی موضوعی است که آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ بارها به آن اشاره کرده است.

وی تابستان ۱۳۸۹ با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران٬ گفته بود که جمهوری اسلامی تحریم‌ها رو دور می‌زند و افزوده بود که برای مقابله با این فشارها باید «اقتصاد مقاومتی» به وجود آورد.

رهبر جمهوری اسلامی تابستان ۱۳۹۱ نیز چندین بار خواستار در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

در نهایت بهمن‌ماه سال گذشته علی خامنه‌ای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به دولت٬ مجلس و قوه قضائیه ابلاغ و تاکید کرد که هر سه قوه باید «بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص» اقدام به اجرای این سیاست‌ها بکنند.

حال سپاه می‌گوید ظرفیت عظیمی را در عرصه اقتصاد دارد و می‌تواند به کمک دولت بیاید.

در چند سال گذشته فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران گسترش چشمگیری داشت.
در حال حاضر بخشی‌های از سپاه پاسداران مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا بسیاری از پروژه‌های اقتصادی در حوزه های مختلفی نظیر انرژی٬ راه و ترابری و مخابرات را در دست دارد.

در حالی که فعالیت‌های گسترده اقتصادی سپاه انتقاد‌هایی را به همراه داشته٬ سپاه تاکید دارد که برای کمک به دولت و با «تدبیر» رهبر جمهوری اسلامی به صحنه امده است.

در همین خصوص حسن فیروز‌آبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مردادماه سال گذشته با تاکید بر این که «ژنرال‌ها اصلا اقتصادی نیستند»٬ گفته بود هر زمان که دولت احساس کند نیازی به امکانات نظامیان در زمینه اقتصادی ندارد٬ نظامیان آماده‌اند از فعالیت‌های اقتصادی خارج شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates