02.04.2014

از سوی معاون سیاسی سپاه پاسداران صورت گرفت: تائید رسمی حضور سپاه در صنعت نفت ایران

دیگربان: رسول سنایی‌راد٬ معاون سیاسی سپاه پاسداران دخالت این نیروی نظامی در صنعت نفت را تائید کرده و گفته اگر سپاه چنین کاری نمی‌کرد شرکت‌های خارجی «ضربات سختی» به اقتصاد ایران می‌زدند.

آقای سنایی‌راد روز چهارشنبه (۱۳ فروردین) در گفتگو با سایت «بصیرت» این مطلب را بیان کرده است.

وی گفته «اگر سپاه در عرصه‌هایی مانند صنعت نفت ورود پیدا نکرده بود تحریم شرکت‌های خارجی می‌توانستند ضربات جبران‌ناپذیری به صنایع نفتی و فعالیت‌های اقتصادی ما وارد کنند.»

سنایی‌راد افزوده «سپاه توانسته در صنایع دقیقی مثل صنعت نفت نقش آفرینی کند و ورود سپاه به این عرصه سبب شد که خلا‌ها و حفره‌ها پوشانده و جبران شود.»

وی در این گفتگو اشاره‌ای به جزئیات فعالیت‌های نفتی سپاه پاسداران نکرده است.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از ورود سپاه پاسداران به صنعت نفت ایران با «هدف» کمک به دولت احمدی‌نژاد به منظور فروش نفت منتشر شده است.

از بابک زنجانی به عنوان یکی از مهم‌ترین کارگزاران سپاه نام برده می‌شود که به خاطر واریز نکردن پول نفتی که فروخته از سال گذشته دستگیر و زندانی شده است.

پیش‌تر اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس نیز از ورود این نیروی انتظامی به صنعت نفت خبر داده و تائید کرده بود که پلیس پول نفت فروخته شده را به خزانه دولت واریز نکرده است.

سپاه پاسداران از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی در ایران نیز بار‌ها برای همکاری با دولت یازدهم اعلام آمادگی کرده است٬ اما به نظر می‌رسد آقای روحانی تمایل چندانی به این موضوع ندارد.

سنایی‌راد در این زمینه گفته که «سپاه ظرفیت‌های مضاعفی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به قوه‌ مجریه دارد.»

این فرمانده سپاه در عین حال افزوده «نگرانیم بعضی‌ها وابستگی را عیب و ننگ نشمارند و به بهانه جهانی شدن و تعامل با سایر کشور‌ها حتی وابستگی را یک نوع مزیت بشمارند.»

منظور سنایی‌راد از این سخنان٬ دولت حسن روحانی است که در ماه‌های اخیر محافظه‌کاران تندرو انتقاد‌های تندی متوجه سیاست خارجی آن کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates