05.04.2014

ایران 4 مرزبان را تحویل گرفت / تایید شهادت دانایی‌فر

عصرایران: یک مقام آگاه با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ها ساعاتی قبل از سوی گروهک جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.
به گزارش عصر ایران، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرزبانان ربوده شده امروز به رابط ایران تحویل داده شدند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.

وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است.

کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.

نقوی حسینی دیگر نماینده مجلس هم گفته است ایران 4 مرزبان ربوده شده به همراه جنازه مرزبان پنجم را تحویل گرفت.

خبر تایید نشده: مرزبانان ربوده شده آزاد و تحویل مقامات ایران شدند

یک مقام آگاه از تحویل مرزبانان ربوده شده به مقامات ایرانی در پاکستان خبر داد.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ها ساعاتی قبل از سوی گروهک جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

ساعتی پیش خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر شده است.

ادعای جیش العدل: مرزبانان ایرانی را آزاد کردیم

شبکه العربیه در خبری آزادی مرزبانان ایرانی را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران،”عبدالرئوف ریگی” یک عضو جیش العدل در گفتگو با شبکه العربیه از طریق اسکایپ مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شده اند.

ریگی اظهار داشت: جیش العدل بعد از دیدار با گروهی از علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ مرزبانان ایرانی را آزاد کرد. ما بعد از دیدار با این افراد مرزبانان ایرانی را در یک منطقه مرزی در شرق ایران آزاد کردیم.

وی افزود: ما مرزبانان ایرانی در احترام به علمای اهل سنت و با نظر به حسن نیتشان آزاد کردیم تا ایران هم همین اقدام را انجام دهد و زندانیان ما را آزاد کند.

5 مرزبان ایرانی 19 بهمن 92 در منطقه مرزی توسط گروه جیش العدل ربوده شدند. پس از آن جیش العدل از اعدام یکی از مرزبانان خبر داد.

زمانی به باور آزادی مرزبانان می‌رسیم که به ایران برگردند

استاندار سیستان و بلوچستان درباره ادعای جیش‌العدل مبنی بر آزاد کردن مرزبانان ربوده شده گفت: وقتی سربازان را به آغوش ایران برسانیم، به باور آزادی آنها می‌رسیم.

علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم به باور آزادی سربازان برسیم که آنها را به آغوش ایران برسانیم.

وی تاکید کرد: در این باره باید منتظر باشیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر این ادعا می‌تواند درست باشد؟ اظهار کرد: ما امیدواریم به اینکه تلاش‌های صورت گرفته خبر خوشحال‌کننده‌ای را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.

خبر آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی فعلا قابل تائید نیست

یک منبع آگاه در وزارت کشور ادعای شبکه العربیه را درباره آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی رد کرد.

یک منبع آگاه در وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها درباره آزادی مرزبانان ایرانی، اظهار کرد: فعلاً چنین خبری قابل تائید نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط به محض تغییر وضعیت مرزبانان ربوده شده اطلاع رسانی خواهند کرد، گفت: بهتر است رسانه‌ها از پرداختن به اخبار خلاف واقع پرهیز کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates