05.04.2014

سخنگوی جیش العدل در گفت و گو با ایران وایر: آزادی سربازان ایرانی را تایید می کنم

ایران وایر: عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروه جیش العدل در گفت و گو با ایران وایر خبر آزادی سربازان ایرانی را تایید کرد.

وی با اشاره به گفت و گوهای گسترده علمای اهل سنت با این گروه، گفت این تصمیم به احترام این رایزنی ها گرفته شد.

سخنگوی جیش العدل با تایید کشته شدن یکی از مرزبان ها گفت: وقتی یکی از مبارزان ما که نسبت خانوادگی با اعضای گروه جیش العدل داشت، در زندان کشته شد، تصمیم گرفته شد که یکی از افراد را اعدام کنیم و دانایی فر چون درجه دار بود و بقیه سرباز بودند از میان این افراد انتخاب و اعدام شد

عبدالرئوف ریگی با رد انتقادات درباره گروگانگیری سربازان​ ایرانی​، گفت: ما در حال مقاومت علیه تجاوز حکومت هستیم و برای ما فرقی ندارد که سربازی است یا فرد دیگر، همه کسانی که در این راه نظام را یاری کنند، از نظر ما سرباز دشمن هستند.

وی گفت: در جنگ شیرینی پخش نمی کنند، از ما هم کسانی کشته یا دستگیر می شوند.

ریگی گفت: ما خواسته هایی داشتیم ولی علمای اهل سنت گفتند شما حسن نیت نشان بدهید، ما هم به خاطر این و همچنین به خاطر درخواست های مردم ایران و محافل حقوق بشری آنها را آزاد کردیم. اسرائیل هزاران فلسطینی را آزاد کرد برای آزادی یک سرباز خویش. ایران هم سربازان انگلیسی را با چه مراسمی آزاد کرد ولی اینجا نشان داد که برای جان سربازان خویش هیچ ارزشی قائل نیست. سربازان ایرانی باید از این واقعه درس بگیرند، به منطقه نیایند و در ظلم رژیم به مردم منطقه شریک نشوند.

سخنگوی جیش العدل درباره اینکه آیا برای آزادی سربازان وعده ای گرفته اند​، گفت​ : نظام هیچ تلاشی برای آزادی نکرد، فقط در ازای درخواست علمای اهل سنت آنها را آزاد کردند. نظام برای سربازانش ارزشی قائل نیست.

وی با اشاره به اینکه باز هم این رویدادها ممکن است رخ دهد، تاکید کرد: این یک گروگانگیری نیست، بخشی از مبارزه است.

عبدالرئوف ریگی ​با رد اظهارات برخی مسئولین ایرانی که از حضور این گروه در پاکستان سخن گفت بودند، ​​اظهار داشت​: ما در بلوچستان ​ ایران​ هستیم، نظام چون اقتدار ندارد​،​ ما را متهم می کند که در پاکستان قرار داریم. ما در منطقه هستیم و به مقاومت ادامه می دهیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates