06.04.2014

چهار تن از مرزبانان ربوده شده به ایران بازگردانده شدند


بی‌بی‌سی: آقای دانایی فر امکان نیافت که فرزند خود را پیش از کشته شدن به دست “جیش العدل” ببیند

خبرگزاری فارس و تلویزیون العالم، دو رسانه ایرانی، از بازگشت چهار مرزبان که توسط یک گروه مسلح شورشی ربوده شده بودند، به ایران خبر داده است.

جمشید دانایی‌فر، یک مرزبان دیگر، به دست اعضای گروه موسوم به ‘جیش العدل’ به قتل رسید.

گروه جیش العدل که خود را مدافع حقوق اقلیت سنی مذهب معرفی می‌کند یک گروه مسلح افراطی است که در گذشته نیز در جنوب شرق ایران مرتکب اقدامات خشونت آمیز از جمله آدم ربایی و قتل شده است.

این گروه در آبان ماه سال گذشته نیز مسئولیت قتل بیش از ۱۰ مرزبان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت.

فرزند جمشید دانایی‌فر یک ماه پس از اسیر شدن پدر خود به دست “جیش العدل” به دنیا آمد

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل کشته شدن آقای دانایی‌فر را “اقدام وحشتناک در ایام عید نوروز” خوانده و آن را به ایرانیان تسلیت گفته بود.

پنج مرزبان ایرانی روز ۱۶ بهمن سال گذشته توسط شورشیان ربوده شده و گفته می شد که به آن سوی مرزهای شرقی ایران برده شده بودند.

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه گفته است “اجماع و همراهی بزرگان منطقه در مقابله با این گروههای تروریستی کمک قابل ملاحظه ای برای به نتیجه رسیدن تلاش ها بود.”

پیشتر خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته بود که ممکن است مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده به زودی خاک ایران بازگردند.

گروه جیش‌ العدل در یک اطلاعیه اعلام کرده بود “اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان” آزاد شده‌اند.

مولوی عبدالحمید گفته بود که گروگانگیری مرزبانان به ضرر منطقه سیستان و بلوچستان است و از گروگان‌گیرها خواسته بود “دست از این کارها بردارند و مرزبانان سرباز را آزاد کنند.”

برادر یکی از مرزبانان دیروز به خبرگزاری فارس گفته بود که تلفنی با برادرش صحبت کرده است. به گفته او این سرباز و سه مرزبان دیگر در افغانستان به سر می‌برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates