09.04.2014

خودكشی یك كارگر در شركت راه‌آهن

ایلنا: «کارگری در اداره نیروی کشش راه آهن به دلیل آنچه که همکارش مشکلات معیشتی و خانوادگی بیان می کند، با طناب خود را حلق آویز کرد.»

کارگری در اداره نیروی کشش راه آهن به زندگی خود پایان داد.

یکی از کارگران اداره نیروی کشش در این باره به ایلنا گفت: جسد «حجت. ش»، کارگر اداره نیروی کشش راه آهن صبح امروز (سشنبه ۱۹ فروردین) در حالی که با طناب دار از جرثقیل سقفی کارگاه آویزان شده بود، پیدا شده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد خود آقای «ش» هدایت جرثقیل را از طریق کنترل از راه دور برعهده داشته است از احتمال خودکشی وی سخن گفت و ادامه داد: جسد آویزان شده «حجت» توسط جرثقیل بیش از یک متر از زمین فاصله داشت.

وی با بیان اینکه «حجت» ۲ فرزند دارد، افزود: پلیس از نزدیک شدن کارگران به جسد «حجت» جلوگیری می‌کند اما گفته می شود نامه‌ای از او به همراه عکس‌های فرزندانش به جا مانده است.

این کارگر اداره نیروی کشش بیان کرد: «حجت. ش» متولد سال ۵۵ بود، از سال ۷۹ به استخدام اداره نیروی کشش راه آهن درآمده بود، مشمول قرارداد کار رسمی شده بود و همانند سایر همکارانش وظیفه تعمیر و نگهداری از لکوموتیو‌ها را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: روایت‌ها از زمان خودکشی «حجت» متفاوت است، گروهی معتقدند وی شب گذشته به زندگی‌اش پایان داده است و گروهی دیگر می‌گویند او صبح امروز وارد اداره شده و خودش را دار زده است.

به گفته وی، «حجت» روز گذشته با همکارنش خداحافظی کرد و از همگی آنان حلالیت طلبید اما کسی گمان نمی‌کرد مقصود او خودکشی باشد.

وی مشكل مالی و خانوادگی را از جمله دلایل احتمالی این خودكشی دانست.

این کارگر اداره نیروی کشش همچنین از اختلاف نظری که گفته می‌شود این اوخر میان کارگر متوفی با کارفرما برسر محاسبه حق اضافه کاری به وجود آمده بود به عنوان یکی از دلایل تشدید وضعیت وخیم مالی آقای «ش» یاد کرد.

توضیحات روابط عمومی راه‌آهن

در همین رابطه خبرنگار ایلنا از طریق روابط عمومی اداره نیروی کشش راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیحات بیشتر شد.

«صادق سکری»، مدیر روابط عمومی اداره راه آهن در پاسخ به خبرنگار ایلنا هرگونه ارتباط سازمان متبوعش با خودکشی «حجت. ش» را تکذیب کرد و با اشاره به نوشته ای که از کارگر متوفی برجای مانده است، گفت: خودکشی آقای «ش» همانطور که در وصیت نامه او هم آمده، فقط به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در مورد اینکه چگونه کارگر مورد نظر اقدام در فضای این مجموعه اقدام به خودکشی کرده است؛ افزود: آقای «ش» ناظر پروژه بوده و کلید سوله را داشت؛ بنابراین وی با استفاده از این موقعیت، شب گذشته خود را دور از چشم سایرین در سوله پنهان کرده و سپس در همانجا اقدام به خودکشی کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates