15.04.2014

علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه: مردم تاکتیک و استراتژی نظام را تشخیص دهند

دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید شرایط «حساس» است٬ برخی دنبال «دو قطبی‌سازی» هستند و مردم باید تاکتیک و استراتژی نظام را تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری «بسیج» آقای سعیدی روز دوشنبه (۲۵ فروردین) در جمع گروهی از مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج این مطالب را بیان کرده است.

وی بی‌آنکه به نام فرد یا جریانی اشاره کند گفته آن‌ها «دنبال ورود به خطوط قرمز هستند که طبیعتا نیروهای ارزشی و متدینین جامعه تحمل نخواهند کرد.»

سعیدی این افراد و جریان‌ها را کسانی معرفی کرده که تلاش می‌کنند «فضای جامعه را دوقطبی نمایند اما همواره با درایت و روشنگری رهبری، جامعه از چند یا دوقطبی شدن دور گردیده است.»

۲۵ مهر ماه سال گذشته نیز کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده بود نگذارند جامعه ایران «دوقطبی» شده و «قطبی» مقابل علی خامنه‌ای شکل بگیرد.

بحث دو قطبی شدن جامعه ایران در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ و شکست محافظه‌کاران تندرو و حامیان علی خامنه‌ای بار دیگر به ادبیات این دسته از محافظه‌کاران بازگشته است.

آن‌ها معتقدند اکبر هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان با استفاده از فرصتی که دولت حسن روحانی در اختیار آن‌ها گذاشته تلاش می‌کنند علی خامنه‌ای را مانع پیشرفت و بهبود همه‌جانبه وضعیت ایران معرفی کنند.

در این میان رهبر جمهوری اسلامی نیز امیدوار است با صدور مجوز مذاکره هسته‌ای با آمریکا و عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای نظام٬ علاوه بر بهبود نسبی وضعیت ایران٬ مانع از شکل‌‌گیری چنین فضایی در جامعه شود.

این «تاکتیک» خامنه‌ای با اعتراض بسیاری از محافظه‌کاران تندرو مواجه شده که آقای سعیدی در واکنش به این مسئله از معترضان خواسته میان تاکتیک و استراتژی نظام تفکیک قائل شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفته اگر چنین اتفاقی نیفتند «گاهی اوقات مجموعه‌های اجرایی و نیروهای عمل کننده در خط مقدم دچار اشتباه» می‌شوند.

وی افزوده «اگر میان این دو تفکیک قایل نشویم، ممکن است برخلاف امر ولایت عمل کرده و حتی مقابل امر پیامبر هم بایستیم.»

سعیدی همچنین به مردم توصیه کرده «نگاه‌شان به رهبر» باشد و بدانند که برای روح‌الله خمینی جنگ و صلح با صدام «استراتژی» نبود٬ بلکه «حفظ نظام، اوجب واجبات بود.»

بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی موافقت علی خامنه‌ای با عقب‌نشینی هسته‌ای و مذاکره با آمریکا را استراتژی رهبر جمهوری اسلامی برای حفظ نظام ارزیابی می‌کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates