19.04.2014

علی خامنه‌ای خواستار شد: دوری از تفکر اشتغال زنان و برابری جنسیتی

دیگربان: علی خامنه‌ای می‌گوید غرب مسئله «زن» را «بد» فهمیده و در جمهوری اسلامی باید از افکار غربی درباره «اشتغال» زنان و «برابری جنسیتی» به طور کامل فاصله گرفته شود.

آقای خامنه‌ای روز شنبه (۲۹ فروردین) در جمع گروهی از زنان این مطالب را بیان کرده و به بنیان‌های فکری غرب درباره زن تاخته است.

وی گفته «غربی‌ها به دلایل مختلف، مسئله زن را بد فهمیده اند٬ اما‌‌ همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رایج دنیا کرده‌اند و با هوچی‌گری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمی‌دهند.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود «نگاه مادی» و «غیرالهی» به هستی و جهان را ریشه «انحراف عمیق» تفکرات «ظالمانه» و «متحجرانه» غرب به زن دانسته است.

خامنه‌ای همچنین «برابری جنسی زن و مرد» را از جمله حرف‌های «کاملاً غلط غرب» خوانده و اضافه کرده باید از این فرآورد‌ه‌های غربی «کاملا پرهیز و دوری» کرد.

رهبر جمهوری اسلامی افزوده باید در برابر مرجعیت چنین افکاری ایستاد و ذهن را از این تفکرات «کهنه اما نونما» و «خائنانه اما ظاهراً دلسوزانه» تخلیه کرد.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه‌اندازی مجموعه‌ای «فراقوه‌ای» در رابطه با مسائل زنان شده است.

روحانیون حاکم بر ایران بیش از ۳۰ سال است که به غرب و مناسبات اخلاقی٬ سیاسی و اقتصادی آن حمله کرده و روایت‌های غیر واقع‌بینانه‌ای از مناسبات فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی آن به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

آن‌ها الگوی زندگی براساس تعلیمات «معصومان» شیعه را بهترین الگوی زندگی بشر می‌دانند؛ در حالی که در پیاده کردن این الگو در ایران شکست خورده‌اند.

اجرای قوانین اسلامی در سال‌های اخیر شدت یافته٬ به طوری که پلیس به کسانی که پوشش‌های اسلامی را رعایت نمی‌کند٬ تذکر داده یا آن‌ها را بازداشت می‌کند.

استفاه از ماهواره هم در ایران ممنوع است و دختران و پسران نیز نمی‌توانند آزادانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

مهمانی‌ها٬ مجالس خصوصی و تجمعات مدنی در ایران تحت کنترل پلیس و نهاد‌های امنیتی است و گزارش‌های فراوانی از برخورد با سازمان‌دهندگان این برنامه‌ها منتشر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates