21.04.2014

محمدرضا باهنر٬ نایب رئیس مجلس: ایران نفت خود را بشکه‌ای یک دلار می‌فروشد

دیگربان: محمدرضا باهنر٬ نایب رئیس مجلس گفته جمهوری اسلامی در حال حاضر هر بشکه نفت خود را در بازارهای بین‌المللی یک دلار می‌فروشد.

آقای باهنر شامگاه شنبه (۳۰ فروردین) در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» این مطلب را بیان کرده و درباره وضعیت اقتصادی ایران سخن گفته است.

خبرگزاری تسنیم ساعاتی پس از انتشار این خبر٬ اظهارات باهنر درباره قیمت فروش نفت ایران در بازارهای جهانی را حذف کرد٬ اما متن کامل این خبر در این لینک‌های (+) و (+) قابل دسترسی است.

باهنر از بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومان دولت به پیمانکاران و کسری بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت حسن روحانی در آغاز فعالیت خود خبر داده است.

باهنر درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و میزان بالای مصرف انرژی در ایران نیز سخن به میان آورده و خواستار اصلاح الگوی مصرف انرژی در ایران شده است.

این نماینده مجلس از مخالفت نمایندگان با اجرای یک‌باره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت احمدی‌نژاد نیز سخن گفته است.

باهنر افزوده «دولت قبل درآمدهای حاصل از هدفمندی را به جای دادن به تولید به صورت یارانه نقدی به اقتصاد خانوار اختصاص داد.»

نایب رئیس مجلس اضافه کرده «دولت تا کنون از اجرای قانون هدفمندی ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و ۴۸ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی به منظور ایستادگی در برابر تحریم‌های بین‌المللی از حدود سه سال پیش طرحی با عنوان «هدفمند کردن یارانه‌ها» را آغاز کرده‌اند.

با اجرای این طرح نرخ بسیاری از کالاها و خدمات در ایران به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود با اجرای مرحله دوم این طرح بار دیگر بر قیمت‌ها افزوده شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates