21.04.2014

تعداد کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند ‘بسیار کم’ است

بی‌بی‌سی: با پایان مهلت ثبت نام برای دریافت یارانه های نقدی در ایران، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور گفته است که میزان کسانی که داوطلبانه برای دریافت این یارانه ها ثبت نام نکرده اند، “بسیار کمتر” از انتظار بوده است.

او گفت که دولت در سال ۹۳ مکلف فقط به نیازمندان یارانه نقدی پرداخت کند.

به گفته آقای شریعمتداری “بخش بسیار اندکی از مردم درآمد خود را بالای ۲.۵ میلیون تومان اعلام کرده‌اند”.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا آقای شریعتمداری گفت: “عده‌ای فکر کرده بودند که اگر ثبت نام نکنند به عنوان ثروتمند شناخته می‌شوند و به سراغ آنها رفته و مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود. این درحالی بود که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۱۰ درصد از جامعه گفته بودند که ثبت نام نمی‌کنند.”

با این حال آقای شریعتمداری که ریاست ستاد هدفمندی یارانه‌ها را نیز بر عهده دارد گفته است که همه ثبت نام کنندگان در اردیبهشت ماه یارانه می‌گیرند و “افرادی که اعلام نیاز کرده‌اند دولت به آنها اعتماد می‌کند و یارانه می‌گیرند مگر که در طی دوره زمانی در موارد اندک خلاف آن ثابت شود.”

پیشتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، کلیک گفته بود که مبلغ یارانه نقدی پرداختی به شهروندان ایرانی بالا نمی‌رود و در همان میزان ۴۵ هزار تومان برای هر نفر ثابت خواهد ماند.

پیش از این به همه شهروندان ایرانی ماهانه مبلغی به عنوان یارانه نقدی تعلق می‌گرفت اما دولت ایران در اجرای مرحله‌ای جدید از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می‌خواهد یارانه نقدی ماهانه را تنها به کسانی که “نیازمند” هستند پرداخت کند.

به گفته آقای شریعتمداری دولت به دلیل پرداخت یارانه ها در سال گذشته با کسری بودجه مواجه بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates