24.04.2014

جعفر سبحانی٬ یکی از مراجع تقلید قم خواستار شد: ابزارهای جلوگیری از بارداری جمع‌آوری شود

دیگربان: جعفر سبحانی٬ یکی از مراجع تقلید قم خواستار حرام اعلام شدن عمل سزارین و جمع‌آوری ابزار‌های جلوگیری از بارداری در ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»٬ آقای سبحانی روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت) گفته «باید ابزار سبب کاهش جمعیت از مراکز درمانی جمع آوری شود.»

وی افزوده «باید کاری کرد که سزارین امر حرامی باشد، مگر در زمان ضرورت؛ و اطبا را باید مجاب کرد تا جایی که امکان دارد زایمان به شکل طبیعی باشد و عفت‌ها نگاه داشته شود.»

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود از «تحدید» جمعیت در زمان تحریم‌ها و توزیع رایگان ابزار جلوگیری از بارداری انتقاد و نسبت به کاهش رشد جمعیت شیعیان در برخی استان‌ها ابراز نگرانی کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه خواستار ممنوعیت استفاده از ابزار‌های کاهش جمعیت در ایران شده و هشدار داده «اگر این مسئله تحدید جمعیت تداوم یابد، نظام اسلامی به خطر می‌افتد.»

سیاست‌های جمعیتی در ایران از سال گذشته در پی یک سخنرانی معروف علی خامنه‌ای در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به طور کلی تغییر یافته است.

علی خامنه‌ای ۱۹ مهر سال گذشته در سخنانی موضع‌گیری سال‎های قبل خود در قبال کنترل جمعیت در ایران را اشتباه خواند و از خداوند خواسته بود وی را به خاطر اتخاذ این سیاست ببخشد.

رهبر جمهوری اسلامی گفته «اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در ‌‌‌‌نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند.»

در پی مخالفت وی با ادامه اجرای این سیاست٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با کنترل جمعیت را قطع کرده و قرار است درس تنظیم خانواده از واحدهای درسی دانشگاه‌های ایران نیز حذف شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates