04.02.2013

قاضی دیوانعالی کشور: ضبط بدون اطلاع صدای افراد غیرقانونی است، قاضی هم نمی تواند دستور ضبط صدا دهد

خُسن آقا: تا حال توی اتاق خواب ملت هم اگر دوربین نصب می کردند غیرقانونی نبود ولی حالا که برادر غاضی القضات در خمره افتاده ضبط صدا غیر قانونی شد!؟
مهر: یک قاضی دیوانعالی کشور با غیرقانونی دانستن ضبط یک مکالمه خصوصی در دفتر یکی از مسئولان دولتی گفت: مسئولین برای افشای فساد باید مسیرقانونی را طی کنند.

بهرام بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اولا باید بگویم که رد وبدل گفته های دیروز در صحن علنی مجلس شخصیت هر دو قوه را در نظر مردم کاهش داد چرا که ما امروز در برهه ای از زمان هستیم که به آن جنگ اقتصادی می گویند و در شرایط جنگی بیان اینگونه موارد درست نیست.

وی افزود: مساله تامین اجتماعی در طبقه بندی های ضروریات کشور در مرحله 4 یا 5 قراردارد ولی این موضوع آنچنان پررنگ شد که نتیجه آن اتفاقاتی شد که همه گوش دادند.

این قاضی اسبق دیوانعالی کشور با اشاره به بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان عالی نظام اظهار داشت: اگر رهبری فصل الخطاب است باید همه به فرامین ایشان گوش دهند.

بهرامی به فیلم پخش شده و صدای عنوان شده در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: اصلا باید ببینیم که اقدام ضبط صدا و فیلم در محفل خصوص قانونی است یا خیر. این در حالی است که قانون این اجازه را نداده و حتی قاضی دادگاه هم نمی تواند دستور ضبط مکالمات یا صدا را صادر کند مگر در شرایط خاص که آن را هم قانون تعیین کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates