25.04.2014

توصیه “حامی گفتمان عدالت” “بچه حزب اللهی”ها اگر پولدار نباشند بی عرضه اند

روز: یک روحانی افراطی که پس از حوادث سال ۸۸ به چهره ای سیاسی تبدیل و از آن پس بارها خواستار اعدام رهبران جنبش اعتراضی شده است و خود را از بنیانگذاران حزب الله لبنان می داند، به “بچه حزب اللهی ها” توصیه کرده پولدار شوند.

بنا به گزارش تابناک، علیرضا پناهیان، که ده ها پست مشاوره و عضویت در هیات مدیره نهاد های تبلیغاتی و ارشادی جمهوری اسلامی را دارد، این توصیه را در واکنش به ابراز تعجب دانشجویان دانشگاه امام صادق از خودروی لوکس خود کرده است.

تابناک می نویسد: ” حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از منبری‌های معروف پایتخت هفته گذشته در جریان سلسله سخنرانی‌های خود در دانشگاه امام صادق با سئوالات اعتراضی برخی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد. برخی دانشجویان از پناهیان درباره اتومبیل گران‌قیمت و دلیل استفاده او از این اتومبیل شیک و گران سئوال کردند که وی در جواب گفته بود: بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد. اگر پول ندارید، عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید!”

علیرضا پناهیان که از لزوم پولدار شدن “بچه حزب اللهی ها” سخن گفته، در حال حاضر علاوه بر درآمد سرشاری که از سخنرانی ها و منبرهای حکومتی اش دارد، به دلیل نزدیکی به مصباح یزدی و عضویت در شورای مرکزی “قرارگاه عمار”، همزمان عضو هیات امنای “دانشگاه هنر”، موسسه فرهنگی “بیان معنوی”، “بنیاد غدیر”، “موسسه فرهنگی-هنری شهید آوینی” و “موسسه امام خمینی” در قم و “مركز آموزش تخصصی هنر اسلامی” است.

او در انتخابات گذشته از اعضای ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود و خود را از حامیان “گفتمان عدالت” می دانست.

چندی پیش، سایت الف، متعلق به احمد توکلی به بهانه یکی از سخنرانی هایش، به انتشار برخی از رانت خواری های وی پرداخت و نوشت: “خداوند در قبال این امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در این ۲۵سال بعد از دفاع مقدس به شما و دوستان‌تان داده است، چه تکالیفی بر دوش ما شما قرار داده؟ آیا این همه جوان پاک، مستعد و باسواد، که در فضاهایی هم‌چون همین «مركز آموزش تخصصی هنر اسلامی» تربیت شده‌اند، نعمت‌های خدا نیستند؟ اگر هستند، چرا بهره‌ای از بودجه‌های بی حد و حصر در مؤسسه‌ی تحت مدیریت‌تان نمی‌برند؟ آیا با بودجه‌ی میلیونی و میلیاردی فیلم‌های بی‌کیفیت این سال‌های «مؤسسه‌‌ی فرهنگی هنری شهید آوینی»، نمی‌شد ده‌ها و صد‌ها مستند یا فیلم کوتاه با کیفیت، با تنوع موضوعات راهبردی نظام و با استفاده از همین نعمت‌های انسانی تولید کرد؟ اگر یک سال «مؤسسه‌‌ی آوینی» با فیلم‌های بی‌کیفیتش در جشنواره‌ی فجر غائب و به‌جای آن با ده‌ها مستند در فضای افکار عمومی جهان حاضر باشد، اتفاق مبارکی رخ نمی‌دهد؟”

پناهیان علاوه بر بهره مندی از بودجه های کلان به بهانه “بصیرت افزایی” و “مبارزه با جنگ نرم”، چندی پیش کوشید برای خود یک سابقه مبارزاتی جورکند؛چنین بود که خود را به همراه احمد متوسلیان، از اعضای هسته اولیه حزب الله لبنان معرفی کرد؛ ادعایی که از سوی عابدین وحیدزاده یکی از اعضای سپاه پاسداران در سایت انتخاب تکذیب شد.

عابدین وحیدزاده در سایت “انتخاب” نوشته بود: “دوشنبه گذشته در جلسه ای در دانشکده فنی دانشگاه تهران، حجت الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان، پس از صحبتهایی درباره ی رابطه با آمریکا، گفته است: «من با احمد متوسلیان در سال ۶۱ هسته اولیه حزب‌ الله لبنان را تشکیل داده ‌ام و…». با توجه به اینکه اینجانب در همان سال به عنوان عضو سپاه پاسداران و نیروی تیپ ۲۷ حضرت رسول (ص) در سوریه حضور داشتم و مدتی نیز در زمان فرماندهی برادرمان «حاج منصور کوچک محسنی» که پس از حاج احمد متوسلیان به این سمت منصوب شد، مسولیت ستاد سپاه را در آن کشور بر عهده داشتم، طبیعتا از کمّ و کیف حضور نیروها و افراد و نقش آنها در آن زمان کما بیش مطلع هستم. بنابراین نه من و البته نه هیچ کس دیگر به یاد نمی آورد که آقای پناهیان که در آن سال جوان۱۶، ۱۷ ساله ای بوده اند، حضور موثری در کنار حاج احمد متوسلیان، آن هم در حد تاسیس هسته ی اولیه حزب الله داشته است.البته شاید ایشان به عنوان بسیجی به سوریه اعزام شده است ولی تعبیر «من با احمد متوسلیان….» انصافا دور از حقیقت است”.

پس از حوادث سال ۸۸، آیت الله خامنه ای از پدیده ای به نام “جنگ نرم” سخن گفت و خواستار “توجه خواص با بصیرت” شد. همین امر موجب شد تا از آن زمان تا کنون بودجه ای معادل ۵ تریلیون تومان صرف برنامه های تبلیغاتی به نفع نیروهای افراطی شود و این بودجه در بین اعضای قرارگاه عمار و برخی نهاد های دیگر در چرخش است؛بودجه ای که پناهیان از آن نصیب بسیار برده است.

حتی آنطور که سایت ملی-مذهبی چندی پیش نوشت، محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژادرباره رانت خواری اعضای حلقه عمار و نزدیکان به مصباح گفته بود: “تیم نزدیک به مصباح به میلیاردها دلار از اموال بیت المال را به خارج از کشور منتقل نموده اند. در این میان صادق محصولی نقشی مهمی داشته است”.

همچنین در یک جدال مالی در درون باندهای جبهه “جنگ نرم” سایت مشرق از حیف و میل بودجه های کلان خبر داده و به نقل از حسین یکتا چنین افشاگری کرده بود: “جنگ نرم برایمان شغل، پرستیژ، پست، کلاس، اشتغال، مؤسسه، آرم، اسم، ردیف بودجه، شهرت و شهوت شده است. بودجه در اختیار شده است. ساختار و سازمان و ساختمان شده است. اما در جنگ برای فرمانده لشکر این مباحث اصلا مهم نبود چون می‌خواست شهید بشود. اگر می‌خواهند اثری بگذارند باید به این مسائل توجه بکنند و کارشان اثری هم ندارد اگر توجه نکنند”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates