04.05.2014

انفجار بمب دستی در سراوان

رادیوفردا: خبرگزاری‌های داخلی ایران از انفجار یک بمب دستی در بازارچه مرزی کوهک سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند که بنا بر برخی گزارش‌ها یک زخمی برجای گذاشته است.

خبرگزاری ایرنا نوشت که این بمب دست‌ساز صوتی ساعت ۹٫۳۰ بامداد شنبه منفجر شده و باعث مجروح شدن کارمند گمرک شد.

ایرنا از قول یک منبع مسئول آگاه و عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان که نخواسته نامش ذکر شود می‌نویسد که «در این حادثه، مهران سپاهی، کارمند گمرک سراوان زخمی شد که وضع جسمی وی خوب است.»

در همین حال اما درویش نارویی، فرماندار سراوان، به خبرگزاری ایسنا گفت که انفجار این بمب هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

بنا بر گزارش‌ها این بمب صوتی در کنار یکی از اتاق‌های بازارچه مرزی کوهک جاسازی شده بود، این در حالی است که این بازارچه به گستره ۱۰ هکتار فنس‌کشی شده‌است.

بازارچه مرزی کوهک در روستای کوهک از توابع بخش بم‌پشت شهرستان سراوان در ۳۵۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با پاکستان هم‌مرز است.

به گزارش ایسنا، فرماندار سراوان روز یک‌شنبه توضیح داد که «روز گذشته در پی انفجار یک بمب دستی از نوع صوتی در کنار بازارچه کوهک، گروهی قصد ناامنی منطقه را داشتند که موفق به این کار نشدند.»

وی با تاکید بر اینکه «عوامل انتظامی و اطلاعاتی استان پیگیر این موضوع هستند»، افزود: «قطعاً این حرکت به منظور متشنج کردن فضای امن حاکم در شهرستان سراوان طراحی شده‌است.»

منطقه سراوان و استان سیستان بلوچستان پیش از این نیز با مسائل امنیتی مواجه بوده و به این خاطر فروردین ماه امسال اعلام شد که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسئولیت تامین امنیت منطقه مرزی سراوان و ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است تا مانع فعالیت‌های «گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح منطقه» شود.

البته پیش از آن در سال ۸۸ نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود که وظیفه تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار شده است.

خبر عهده‌دار شدن امنیت سراوان توسط سپاه که فروردین‌ماه منتشر شد پس از آن اعلام شد که گروهی موسوم به «جیش‌العدل» پنج مرزبان ایرانی را روز ۱۷ بهمن سال گذشته در مرز سراوان به گروگان گرفت.

چهار تن از این گروگان‌ها بعداً آزاد شدند و سرنوشت گروگان پنجم هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام مانده است.

جيش‌العدل گفته بود پنج سربازی را که به گروگان گرفته است در قبال آزادی ۵۰ تن از اعضای زندانی خود در ايران، ۲۰۰ تن از «جوانان و علمای اهل سنت» و ۵۰ تن از «زنان مسلمان و سنی اسير در سوريه توسط سپاه پاسداران»، آزاد می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates