05.05.2014

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: آموزش‌های پیش از ازدواج حذف می‌شوند

رادیوفردا: شهلا میرگلوی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام کرد که یک فوریت از طرح «پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور» به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در روز یکشنبه، ۳۱ فروردین ماه، اعلام کرد «در صورت تصویب این طرح آموزش‌های قبل از ازدواج و روش‌های پیشگیری از بارداری در درمانگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.»

به گفته خانم میرگلوی هم‌چنین در صورت تصویب کامل این طرح، وسایل رایگان پیشگیری از بارداری دیگر در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت.

بر اساس گفته‌های خانم میر‌گلوی، هدف این طرح آن است که روندی که سال‌ها بر اساس تبلیغات سازمان بهداشت جهانی، وسائل پیشگیری را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌داد، متوقف کند. در حال حاضر برخی از درمانگاه‌ها عمل وازکتومی را به شکل رایگان انجام می‌دهند.

خانم میرگلوی می‌گوید که آن دسته از خانواده‌هایی که فکر می‌کنند فرزند کافی به دنیا آورده‌اند و دیگر بچه نمی‌خواهند، باید برای وسایل پیشگیری یا عمل وزاکتومی خود متقبل هزینه شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افرادی که به دلیل بیماری‌هایی نظیر ایدز، بیماری‌های قلبی و یا مشکلات ژنتیکی بهتر است بچه‌دار نشوند، می‌گوید که جمع‌آوری کلیه وسایل پیشگیری از درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها غیر عملی است.

خانم میرگلوی در صحبت‌هایش به مردم اطمینان‌خاطر می‌دهد که پیش از تصویب کامل این طرح تمامی جوانب آن را بررسی خواهد شد «تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.»

گذشته از این قرار است بر اساس «طرح ۵۰ ماده‌ای جمعیت و تعالی خانواده»، واحدهای درسی دانشگاهی در رابطه با کنترل و کاهش جمعیت حذف خواهند شد و سیاست حرکت به سوی افزایش جمعیت جایگزین خواهد شد.

خانم میرگلوی در آستانه روز زن و مادر، شاغل بودن زنان را نیز یکی از دلایل بچه‌دار نشدن آن‌ها و کاهش جمعیت ایران دانسته است.

زمزمه‌های پیشگیری از کاهش جمعیت ایران از دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد آغاز شد و در ادامه آیت‌الله خامنه‌ای با طلب جامعه‌ای ۱۵۰ میلیونی از مردم خواست تا بچه‌دار شوند و به «سیاست غلط» پیشگیری از بارداری خاتمه دهند و در همین راستا، ۵۰ نماینده مجلس «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» را امضا کردند.

از آن زمان تاکنون این طرح برای تصویب به مجلس سپرده شده و سیاست‌های فرهنگی جدید نظیر نصب آگهی‌های «با یک گل بهار نمی‌شه» و «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» به جای «فرزند کمتر، زندگی بهتر» آغاز شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates