10.05.2014

دفاع ناشیانه اکبر گنجی از جمهوری اسلامی در سی‌ ان ان

رادیوزمانه: مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

اکبر گنجی، یکی‌ از بنیان گذران سپاه پاسدران که اینک در کسوت روزنامه نگار مخالف جمهوری اسلامی مقیم آمریکا قلم میزند، به تازگی مقاله‌ای اختصاصی تحت عنوان ” چگونه غرب در برخورد با ایران دچار اشتباه میشود” را در راستای دفاع از جمهوری اسلامی در سی‌ ان ان انتشار داده است. در این مقاله ، همانطور که از عنوانش پیداست، اکبر گنجی تلاش مفرطی به عمل آورده است تا مخاطب امریکائی خود را اقناع کند که جمهوری اسلامی ایران آنگونه که گفته میشود چندان هم دیکتاتور نیست و غرب در برخورد با آن دچار اشتباه شده است. وی برای تقویت این دیدگاه بصورت پارادکسیالی ضمن اشاره به وجود اداره ممیزی و سانسور در وزارت ارشاد، به نشر دهها کتاب در در زمینه‌های مختلف دموکراسی و لیبرالیسم و فلسفه اشاره می‌کند. اکبر گنجی در ادامه مقاله پر تناقض خود تا آنجا پیش میرود که حتی رهبر جمهوری اسلامی را شخصی‌ معتقد به “مردم سالاری دینی” توصیف می‌کند و میفزاید که دلیل مخالفت علی‌ خامنه‌ی با “لیبرال دموکراسی” صرفا از آن جهت میباشد که این دموکراسی نابود کننده نهاد خانواده میباشد!

اکبر گنجی که گویا فراموش کرده است که زمانی‌ هاشمی رفسنجانی‌ را در جریان قتل‌های زنجیره‌‌ای “عالی‌ جناب سرخ پوش” می‌نامید، اینک در ادامه همین مقاله، از رفسنجانی و خاتمی و روحانی به عنوان افراد لیبرال نام میبرد و روسای دولت را به استثنای احمدی‌ نژاد شخصیت‌هایی‌ توصیف می‌کند که به دنبال لیبرالیزه کردن ایران هستند! و با این مقدمات نهیاتا به این نتیجه می‌رسد که دولت‌ها در ایران به طور کامل در سلطه رهبر جمهوری اسلامی نمیباشند! و به همین منظور به مخاطب امریکائی تلویحا توصیه می‌کند که برای “گذار به دموکراسی” نهاد‌های مدنی( شما بخوانید اصلاح طلب‌های حکومتی) باید تقویت شوند. اکبر گنجی در طول این مقاله پر از ضدّ و نقیض تلاش می‌کند که خود را به عنوان یک مخالف رژیم جلوه گر سازد به همین منظور هر بار که مدح و سنای رژیم را می‌گوید، پشت بند آن مینویسد: “البته این به معنای نافی غیر دمکراتیک بودن رژیم به رهبری آیت الله خامنه ای نیست.”

از زمان استقرار جمهوری سلامی، صدها نفر از مخالفین و منتقدین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور ترور شده اند؛ دهها و صدها هزار شهروند به خاطر عقاید سیاسی در ایرانی زندانی و اعدام شده اند؛ دهها نشریه و روزنامه مستقل به صورت فله ای به این بهانه که “پایگاه دشمن” هستند، توقیف گشته اند و… اما از نظر اکبر گنجی چون در ایران صدها کتاب در مورد دموکراسی و فمینیسم اجازه نشر یافته اند، پس رژیم ایران چندان هم که می‌گویند جنایتکار و دیکتاتور پیشه نیست و غربیها در محاسبات خود در مورد ایران دچار اشتباه شده اند!
فضائل عزیزان، فعال سیاسی -آمریکا azizanpress@gmail.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates