12.05.2014

رهبر ایران: سپاه جنگ‌افزارهای موشکی را به تولید انبوه برساند

رادیوفردا: رهبر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت، در بازدید از برخی پروژه‌های موشکی سپاه پاسداران گفت که نیروی هوافضای سپاه باید جنگ‌افزارهای موشکی و نظامی خود را به تولید انبوه برساند. وی همچنین خواستار حل موضوع تحریم ایران از راهی غیر از مذاکره شد.

آیت‌الله خامنه‌ای بعد از بازدید دو ساعته از نمایشگاه تولیدات نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جمع فرماندهان عالی سپاه و ارتش و تعدادی از کارشناسان صنایع نظامی تاکید کرد که تولید انبوه موشک، «یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و دولت نیز باید پشتیبانی از این موضوع را جزو وظایف اصلی خود بدانند».

رهبر جمهوری اسلامی در حالی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر تقویب توان موشکی ایران تاکید کرد که طرف‌های غربی مذاکره کننده با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن، خواستار محدود سازی برنامه‌ توسعه موشک‌های بالستیک تهران هستند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای خامنه‌ای روز یکشنبه در این زمینه گفت که چنین توقعی از سوی قدرت‌های غربی، «احمقانه و ابلهانه است».

رهبر جمهوری اسلامی گفت که همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هست، اما در عین حال به مسوولان توصیه کرد در سیاست خارجی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند و نیازمندی‌های ایران را به تحریم‌ها و مذاکره هسته‌ای گره نزنند.

وی «با گلایه از توجه نکردن برخی مسئولان به پیام اقتدار و توانایی درونی» گفت که «متاسفانه در برخی از بخش‌ها مدیران ما این پیام را درک نمی‌کنند».

آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت که «مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند».

رهبر جمهوری اسلامی توضیح بیشتری درباره راه‌های دیگر حل موضوع تحریم ایران نداد که تا پیش از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در مرداد پارسال، اقتصاد ایران را با مشکلات زیادی درگیر کرد و به کاهش شدید تولید نفت و افزایش تورم در ایران منجر شد.

کشورهای غربی و اسرائیل بارها ایران را متهم کرده اند که در پوشش فعالیت های هسته‌ای خود به دنبال ساخت بمب اتمی و تقویت ابزارهای پرتاب کلاهک هسته ای از طریق توسعه برنامه موشکی خود است.

تهران این اتهام را رد کرده و ضمن تاکید بر مسالمت آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای خود می‌گوید که هدف از برنامه موشکی‌اش، دفاع از خود در برابر تهدیدات خارجی است.

سال گذشته پس از توافق موقت هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵، سخنگوی کاخ سفيد در ۲۹ بهمن ماه گفت که مسئله توان موشک‌های بالستيک جمهوری اسلامی در مذاکرات نهايی ايران و گروه ۱+۵ مطرح می‌شود.

جمهوری اسلامی در جريان توافق ژنو و برنامه «اقدام مشترک» در سوم آذرماه سال گذشته پذيرفت که به مسائل مطرح شده در قطعنامه های شورای امنيت عليه ایران هم بپردازد.

در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی خواسته شده که برنامه موشک‌های بالستيک ايران با قدرت حمل کلاهک‌های هسته‌ای متوقف شود.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای دو طرف برای نوشتن پیش نویس توافق نهایی درباره حل و فصل ابهام‌های برنامه هسته‌ای ایران قرار است از روز سه شنبه هفته جاری در وین، پایتخت اتریش، آغاز شود.

نمایش تولیدات نظامی ایران در نمایشگاه سپاه

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، در نمایشگاه تولیدات نیروی هوافضای سپاه پاسداران که رهبر ایران روز یکشنبه از آن بازدید کرد، پهپاد‌ها، سامانه‌های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادار‌ها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.

نمایش پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز آر- کیو۱۷۰ که ایران می‌گوید از آمریکا به غنیمت گرفته است، از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود. خبرگزاری ایرنا مدعی شده که متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته‌اند، پهپاد فوق پیشرفته آر- کیو۱۷۰ آمریکا را مهندسی معکوس کنند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در بازدید آیت‌الله خامنه‌ای، مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم آر- کیو ۱۷۰ از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی و تحلیل رادار گریزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدایت و کنترل کامپیو‌تر پرواز، و تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما تشریح شد.

همچنین در این نمایشگاه از یک سامانه پدافندی با نام «سوم خرداد» رونمایی شد که سپاه می‌گوید ۵۰ کیلومتر برد دارد و همزمان قادر است که چهار هدف را رهگیری و هشت موشک را شلیک کند.

در همین حال، علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است که «متخصصان و کارشناسان نیروی هوافضای سپاه بر تحریم‌ها و موانع فنی و تکنیکی فایق آمده‌اند به گونه‌ای که امروز توان موشکی ایران در رتبه اول منطقه و در رتبه هفتم جهان است».

آن گونه که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، وی این اظهارات را هنگام بازدید رهبر ایران از این نمایشگاه بیان کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates