14.05.2014

چرخش عاشقی و چوب خوردن «چرخنده» با «الهام» سید علی

خودنویس: یکی از خوانندگان فیس‌بوک خودنویس: «خانم چرخنده یادتونه می‌گفتین هدف‌تون اینه که یه روز با وجود پوشش اسلامی و اجباری می‌خواین اولین کسی باشین که سکسی بودن یه زن رو با بادی لنگوییج تو سینما به مردم القا کنید؟! و…. و…. و…. حرفای دیگه! هاه… زود رنگ عوض کردین خانم!»

در ایام نوروز، ویدئویی از خانم الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون، منتشر شد که در اولین دقایق تحویل سال، در شبکه چهار سیما، با اشتیاق و شعف بسیار سال نو را به رهبر جمهوری اسلامی تبریک می‌گفت. وی در این پیام تلویزیونی بیان داشت: «اولین تبریکم را عرض می‌کنم به رهبر عظیم‌الشأن کشورم، حضرت سید آیت‌الله علی خامنه‌ای، آقا جان، عیدتون مبارک!»

این پیام تبریک، با واکنش‌های فراوانی در فضای واقعی و مجازی روبه‌رو شد. روز گذشته الهام چرخنده، با حضور در مراسمی با عنوان «جشن فرهنگ و هنر انقلاب» در دانشگاه تهران، که تعدادی از فعالان حکومتی سینما و تلویزیون، از جمله فرج‌الله سلحشور و نیز جمعی از بسیجیان در آن حضور داشتند، اشاره‌ای داشت به بخشی از این واکنش‌ها؛ از جمله ضمن ابراز کمردرد، بیان داشت که «به جرم عاشقی [خامنه‌ای] مرا با چوب زدند». وی همچنین با انتقاد از فضای فرهنگی کشور، از ضرورت یک ۹ دی فرهنگی سخن گفت و در پایان، روز پدر را به رهبر جمهوری اسلامی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جشن فرهنگ و هنر انقلاب به منظور تقدیر از جوانان هنرمند جبهه فرهنگی انقلاب با حضور تعدادی از اهالی عرصه فرهنگ و هنر به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار چمران این دانشگاه برگزار شد. محمدرضا سرشار، حجت‌الاسلام زائری، انیسیه شاه‌حسینی، جمال شورجه، فرج‌الله سلحشور، علی‌محمد مودب، جهانگیر الماسی و سیدضیاءالدین دری دراین مراسم حضور داشتند.»

به گزارش تیرپرس، چرخنده به تازگی از همسر خود فرشید نوابی جدا شده و این همایش، اولین حضور رسانه‌ای او بعد از طلاق بوده است.

الهام چرخنده بعد از سخنرانی در دانشگاه تهران و تقدیر از او توسط فرج‌الله سلحشور و جمعی دیگر از بازیگران تلویزیون و سینما، به عنوان «هنرمند ارزشی» در برنامه زنده شبکه اول تلویزیون ایران و در ساعتی پربیننده حاضر شد و سخنانی مشابه دانشگاه تهران بیان داشت. فرج‌الله سلحشور، در مهرماه سال ۱۳۹۰ در اظهاراتی جنجالی، سینمای ایران را به فاحشه‌خانه تشبیه کرده بود.

این بازیگر، همچنین به عنوان «یار دوازدهم» در جام جهانی برزیل، تیم ملی ایران فوتبال ایران را همراهی خواهد کرد.

چرخنده در سخنان خود در دانشگاه تهران که با تشویق مکرر بسیجیان همراه بود، بیان داشت:

«دقیقا بعد از پخش این ویدئو بود که من از شبکه‌های مختلف منافقین، صدای آمریکا، مخالفین و خیلی جاهای دیگه، دوستان نازنین‌مون در عرصه سینما خیلی لطف داشتند به بنده حقیر، و پیامک‌های مختلف، فهمیدم که چقدر از دست‌مون ناراحت هستند و چقدر ناراحت شدند از این کلام من…؛ دلم شکست، ولی همان لحظه بود که یاد فرمایش حضرت امام افتادم که زمانی شما ناراحت شوید که دشمنان‌تان از شما تعریف کنند…؛ بعد از این جریان وقتی که تلویزیون‌های مختلف شروع کردند به فحاشی، تهمت و تهدید، «صدای آمریکا»، «من و تو»، و این شبکه‌هایی که نشسته‌اند آن‌ور دنیا به دور از خاک وطنم، میهنم، مردمم، رهبرم، نشستند مرده باد و زنده باد سر می‌دهند، که چنان کنید و چنان کنید؛ جالبه که من سینماگر می‌فهمم که اصلا حالش هم حال خوبیه! جنسش هم جنسش خوب بوده!.. در شب تولد پسرم، شیشه‌های ماشینم را شکستند. تازه آنجا گفتم یا علی حواست هست؟ من دارم می‌فهمم که غربت شیعه چقدر سخت بوده… همان شب گفتم یا علی می‌بینی «ما را به جرم عاشقی با چوب می‌زنند!… همچنان که اینجا ایستادم کمرم درد می‌کند، برای اینکه دیشب دوباره ما را به جرم عاشقی با چوب زدند، اما همچنان ایستادیم…»

چرخنده همچنین گفت: «با افتخار می‌گویم که قاری قرآن مهدیه تهران بودم و سال‌ها در بخش بسیج مساجد نقاشی تدریس کردم. از سال ۷۹ وارد سینما شدم، اما فکر می‌کنم دیگر زیاد تصویرم را نبینید، برای اینکه برایم پیغام دادند که خانم الهام چرخنده سینمای ما جای چنین زنانی نیست. واقعا هنوز برایم این علامت سؤال هست که این فضای فرهنگی و سینمای ما جای چه جور زن‌هایی است؟ چی شد که ارزش‌ها در کشور ما تبدیل به ضد ارزش شد؟ من فکر می‌کنم که بخش فرهنگی ما احتیاج به یک ۹ دی فرهنگی دارد.»

الهام چرخنده در پایان گفت یک بسته فرهنگی برای دشمنان کنار گذاشته‌ام؛ این بسته فرهنگی، پیام تبریک او به علی خامنه‌ای به مناسبت روز پدر بود: «می‌خواهم تولد آقا امیرالمؤمنین را به حضرت آقا، رهبر عظیم‌الشان کشورم تبریک بگویم و بگویم این بار آقا ان شاء الله که سایه‌تون مستدام باشه، روز پدر بر شما مبارک!»

یکی از مخاطبان صفحه فیس‌بوک خودنویس، در واکنش به این سخنان الهام چرخنده نوشته است:

«خانم چرخنده امیدوارم این کامنت رو ببینید، عقیده شما محترم و به خودتون ربط داره، ولی می‌دونین از چی حرصم می‌گیره؟ ای کاش ای کاش، اون سالی که تو آتلیه هنری آرام تو خیابون گلبرگ غربی، وقتی شما رو دیدم یه دوربین یا ضبط صوت داشتم و حرف‌های اون روزتون رو ضبط می‌کردم! مخاطبتون من بودم و مدیر آتلیه، یادتونه می‌گفتین هدف‌تون اینه که یه روز با وجود پوشش اسلامی و اجباری می‌خواین اولین کسی باشین که سکسی بودن یه زن رو با بادی لنگوییج تو سینما به مردم القا کنید؟! و…. و…. و…. حرفای دیگه! هاه… زود رنگ عوض کردین خانم!»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates