16.05.2014

سفیر ایران خریدار یکی از گران‌ترین خانه‌های نروژ

خودنویس: خرید یک خانه مجلل ۳۰ میلیون کرونی از سوی سفارت جمهوری اسلامی در نروژ، در رسانه‌های این کشور بازتاب وسیعی پیدا کرده است.

به‌گزارش «خودنویس» رسانه‌های نروژ از فروش یک خانه مجلل ۳۰ میلیون کرونی به‌عنوان اقامتگاه اختصاصی، به مجید نیلی سفیر دولت جمهوری اسلامی ایران در اسلو پایتخت این کشور خبر دادند.

وی ۲۲می۲۰۱۳ با تسلیم استوارنامه خود به هرالد پنجم، پادشاه نروژ از سوی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران رسما به‌عنوان سفیر ایران در نروژ آغار به‌کار کرده است.

بنابر داده‌های بانک اطلاعاتی املاک نروژ از بین ۲۳۰۱۶ ملکی که در سراسر نروژ برای فروش گذاشته‌شده، تنها ۱۳ ملک (۶صدم درصد) قیمتی بالاتر از این خانه دارند.

به نوشته روزنامه DN چاپ اسلو، این خانه مجلل به مساحت ۷۰۰ متر مربع به مبلغ ۲۹میلیون و ۳۵۰ هزار کرون در محله «هولت‌کیل» واقع در منطقه «بااورو» قرار دارد.

«ادوارد چپسانگ» یکی از کارمندان موًسسه فروش مسکن «DNB» از سوی سفارت جمهوری اسلامی مأمور یافتن مسکنی «در شان سفیر» شد که «مناسب پذیرایی» باشد. این خانه ۹۵ ساله اخیرا نوسازی شده بود.

این خانه که از سوی خبرنگار «یک خانه عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار» توصیف شده، توسط یک مالک خصوصی به فروش رسیده است. بر اساس گزارش روزنامه، خریدار این ملک را ۵/۵ میلیون زیر قیمت خریده است.

مالیات دهندگان ایرانی هنوز از این خرید بزرگ، یعنی ۱۶،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان(معادل ۳۰ میلیون کرون نروژ و ۵ میلیون دلار)اطلاعی ندارند و روزنامه‌های حامی یا مخالف دولت چیزی درباره این خرید منتشر نکرده‌اند. این مبلغ معادل یارانه ماهانه بیش از ۳۶۶ هزار شهروند ایرانی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates