19.05.2014

تایید و تکذیب‌ها درباره سفر خمینی و رفسنجانی

خودنویس: پس از اعلام خبر دستور مستقیم روحانی مبنی بر عزل فرماندار بروجرد به‌خاطر لغو سخن‌رانی حسن خمینی، تایید و تکذیب‌های متعدد آغاز شد. شایعه‌ها درباره مخالفت استاندار اصفهان با سفر هاشمی رفسنجانی نیز…

حاشیه‌های لغو سفر حسن خمینی به بروجرد کماکان ادامه دارد. پس از این‌که اعلام شد سفر وی برای سخن‌رانی در همایشی درباره شخصیت پدربزرگ‌اش لغو شده، خبر رسید که حسن روحانی دستور عزل فرماندار بروجرد و توبیخ استاندار لرستان «به دلیل برخی قصور و تقصیرها» را داده است.

سایت انتخاب پس از اعلام این خبر، نوشت که حسن خمینی از این موضوع مطلع شده و با ارسال پیغامی به رییس دولت و وزیر کشور، با عزل فرماندار مخالفت کرده است.

متعاقب این خبرها، تایید و تکذیب‌ها شروع شد. فرماندار و استاندار تکذیب کردند، حسین‌علی امیری قائم مقام وزیر کشور نیز روز ۲۷ اردیبهشت گفت که موضوع برکناری فرماندار بروجرد «تا این ساعت صحت ندارد». با این حال وی تاکید کرد: «بررسی‌ها درباره نقش و قصور احتمالی فرماندار بروجرد در لغو سخنرانی سيدحسن خمينی در اين شهر ادامه دارد و تا اواسط هفته در اين باره به جمع‌بندی می‌رسيم».
امیری ادامه داد: «اگر طبق نتايج اين بررسی‌ها، مشخص شود که فرماندار بروجرد کفايت، صلاحيت، تدبير و قدرت اداره شهرستان را ندارد، طبق قانون برکنار خواهد شد».

انتخاب اما بر صحت خبر خود مبنی بر دستور شفاهی روحانی به وزیر کشور برای برکناری فرماندار و توبیخ استاندار لرستان پای فشرد.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس در گزارشی به لغو سفر اکبر هاشمی رفسنجانی به اصفهان برای شرکت در مراسم یادبود آیت‌الله طاهری اصفهانی پرداخته و دو روایت متفاوت از لغو این سفر را منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، روزنامه آفتاب یزد از مخالفت استاندار اصفهان با سفر هاشمی رفسنجانی خبر داده و نوشته است: «کمیته برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله طاهری اصفهانی بیشتر طی درخواست‌هایی از استاندار اصفهان برای مهیا کردن شرایط و تدارکات لازم برای سفر هاشمی رفسنجانی به این استان درخواست مساعدت کرده بود که استاندار در مقابل این درخواست‌ها به کمیته برگزاری این مراسم جواب رد داده بود. گفته می‌شود استاندار اصفهان در چند نوبت بر این جواب و تصمیم خود پافشاری کرده است».

آن‌سوی‌تر روزنامه اعتماد با انتخاب تیتر «شایعه‌سازی، این‌بار علیه سفر آیت‌الله به اصفهان»، نوشت: «نزدیکان آیت‌الله می‌گویند خود ایشان تمایلی به انجام این سفر در تاریخ دعوت شده نداشته است و اعلام کرده تمایل دارد در تاریخ یاد شده در تهران بماند اما تلاش‌های گسترده‌ای برای سوءاستفاده از این سفر صورت گرفت تا نشان داده شود که فضا برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان‌ها نیست».

این در حالی است که آفتاب یزد موضوع را به «غلبه طیف‌های تندرو در مدیریت این استان» مربوط دانسته و از انتصاب اعضای رسمی جبهه پایداری به مسوولیت‌هایی در اصفهان خبر داده بود.

باندهای جبهه پایداری و گروه روحانی-رفسنجانی، دو دسته از جناح‌های داخل حاکمیت جمهوری اسلامی هستند که بر سر کسب قدرت با همدیگر جدال و کشمکش دارند. جبهه پایداری در سال ۱۳۹۰ با حمایت محمدتقی مصباح یزدی تشکیل شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates