22.05.2014

همزمان با تغییر سیاست خارجی ،صنعت توریسم به راه نوینی گام گذاشت

رادیوفرانسه: برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی ، در همایشی با هدف گردشگری، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در کنار رئیس سازمان گردشگری – که معاون رئیس جمهوری هم هست- بطور توامان دست اندرکاران صنعت توریسم را مطمئن کردند که این بار کشتیبان را سیاستی دگر آمده است

این روزها بمناسبت هفته گردشگری ، همایش ها و فعالیت های متعددی آغاز شده و گفته میشود که در روزهای آینده نیز ادامه خواهند داشت. همین دیروز بمناسبت روز جهانی موزه تعدادی از موزه های کشور تا پاسی از شب باز بودند و از مردم دعوت شده بود که از این مراکز بازدید کنند.
در این هفته همچنین قرار است دوازدهمین کنگره سالانه باستان شناسی با شرکت کارشاسان داخلی و خارجی برگزار شود و بیلانی از فعالیت ها در این عرصه ارائه گردد.
بمناسبت آغاز هفته گردشگری روز گذشته همایش بزرگی نیز درباره گردشگری در ایران برگزار شد که “نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری ” نام داشت. اهمیت این جلسه در آن است که برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی ، در همایشی با هدف گردشگری، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در کنار رئیس سازمان گردشگری – که معاون رئیس جمهوری هم هست- بطور توامان دست اندرکاران صنعت توریسم را مطمئن کردند که این بار کشتیبان را سیاستی دگر آمده است .
در این اجلاس معاون رئیس جمهوری افشا کرد که تنها در 45 روز اول سال جاری تعداد گردشگران اروپائی که وارد ایران شده اند نسبت به مدت مشابه در سال قبل 240 در صد افزایش نشان می دهد. او گفت که ظرفیت اقامتی بیشتر هتل های 4 و 5 ستاره در شهرهای اصفهان ، شیراز ، یزد و کاشان تا شش ماه دیگر تکمیل شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی از وجود یک “رویکرد مثبت ” در رابطه با گسترش گردشگری در میان دولتمردان وشخص رئیس جمهوری پرده برداشت و گفت که در این راستای جدید تا کنون هفت “تفاهم نامه ” بین سازمان او با دستگاه های مختلف در راستای شفاف سازی و تبیین همکاری ها امضا شده است. او در سخنرانی اش عواملی همچون “تعامل با کشورهای دنیا”و نیز “اجرای سیاست تشنج زدائی دولت ” را از عوامل اصلی اشتیاق گردشگران اروپائی تفسیر کرد.
در این جلسه وزیر اطلاعات طی سخنانی گردشگری را یکی از پایه های جدی اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت “ما وظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.” او در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر تکرار کرد که “تلاش می کنیم تا جلو خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.”
بنظر می رسد که حضور غیر منتظره وزیر اطلاعات در همایش گردشگری و تاکید وی بر این که گردشگر خارجی میهمان ملت است و “تکریم ” او وظیفه همگانی محسوب می شود و نیز رسالت وزارت اطلاعات ایجاد امنیت بقصد ایجاد احساس “شادکامی ” در میان مردم است ، پدیده نوظهوری است که از خصلت سیاسی موانع گردشگری در ایران خبر می دهد.
در گفتگوئی با خانم معصومه شهریاری روزنامه نگار مسائل اجتماعی در تهران ، با وی درباره وضعیت گردشگری در کشور و تغییرات راهبردی جدید در صنعت گردشکری گفتگو کرده ایم که شما را به شنیدن آن دعوت می کنیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates