24.05.2014

کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی دولت به «ستاد بازسازی عتبات عالیات» در آخرین روز کاری سال گذشته


تقاطع: دولت حسن روحانی در آخرین روز کاری سال گذشته خورشیدی، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار “ستاد بازسازی عتبات عالیات” قرار داده است. این مبلغ از محل فروش یا واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و توسط سازمان خصوصی‌سازی به این ستاد پرداخت شده است.

این مصوبه‌، روز ۲۸ اسفند ۹۲ با استناد به بند ۱-۲۷ قانون بودجه سال گذشته، در هیات دولت، تصویب و در همان روز، مجوز پرداخت آن توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی، به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شد.

بر اساس بند ۱-۲۷ قانون بودجه سال ۹۲، دولت موظف شده بود تا «با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون‌ اساسی در سقف ۳۷ هزار میلیارد تومان، نسبت به‌فروش سهام، سهم‌الشرکه، اموال، دارایی‌ها، حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته اقدام کند» و بخش قابل توجهی از درآمدهای ناشی از آن را صرف موضوعات مندرج در جدول شماره‌ی ۱۹ این قانون نماید.

کمک به “ستاد بازسازی عتبات عالیات” موضوع ۱۸ از این جدول در کنار موضوعات مشابهی چون “مطالبات آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه و احمد‌بن موسی” (موضوع ۱۹) و “اوقاف و امور خیریه” (موضوع ۲۰) است.

انتشار دستور پرداخت این مبلغ برای بازسازی اماکن مقدس شیعیان در عراق، یک هفته پس از اظهارات دبیر “ستاد زکات کشور” مبنی بر پرداخت تشویقی ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به این ستاد تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد.

حسین نبی‌لو، چهارشنبه گذشته (۲۴ اردیبشهت-۱۴ می) با اعلام این خبر به خبرگزاری ایسنا گفت که تا کنون ۳۰ میلیارد تومان از این رقم به این ستاد پرداخت شده است.

گفتنی است “ستاد بازسازی عتبات عالیات”، بر اساس اساس‌نامه‌اش، نهادی «غیردولتی، داوطلبانه و غیرانتفاعی» است که در سال ۱۳۸۲ و پس از سقوط صدام‌ حسین در عراق، تاسیس شد.

حسن پلارک، رییس این ستاد، در بهمن‌ماه گذشته، در گفتگویی با “خبرگزاری فارس”، مدعی شده بود که «منابع مالی و دارایی‌های “ستاد بازسازی عتبات عالیات” از طریق قبول کمک‌های مالی داوطلبانه مردمی و هم‌چنین پرداخت‌های داوطلبانه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی تأمین می‌شود».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates