29.05.2014

ارقام فساد را بگوییم، جامعه دچار شوک می‌شود

خودنویس: یک نماینده مجلس با اشاره به فساد اقتصادی در دوران احمدی‌نژاد گفته است که رقم برخی از فسادهای مالی در سازمان‌های دولتی «به قدری بزرگ و شوک برانگیز هستند که ما اکراه داریم از این‌که در سطح ملی ‌علنی مطرح شود.»

به گزارش «تابناک [2]» این نماینده مجلس با بیان این‌که در دولت احمدی‌نژاد «فساد‌های» رخ داده به صورت «عمدی» بوده، گفت اگر این فسادها را اعلام کنیم نظام ضربه می‌خورد.

غلامعلی جعفر‌زاده افزوده است: «ابعاد فساد در دوران احمدی‌نژاد بسیار بالا بوده و نمایندگان از افشای آن ترس دارند.»

از دولت احمدی‌نژاد به‌عنوان یکی از فاسدترین دولت‌ها در جمهوری اسلامی یاد می‌شود. البته کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند حجم فساد در دوران احمدی‌نژاد، در تمام دوران تاریخ جمهوری اسلامی وجود داشته و فقط در دوران احمدی‌نژاد، فسادها از «پشت پرده» بیرون آمد.

دولت احمدی‌نژاد مورد حمایت مستقیم علی خامنه‌ای بود و رهبر جمهوری اسلامی همواره از دولت پیشین دفاعی قاطع می‌کرد.

مجلس: نزدیکان بابک زنجانی را شناسایی کرده‌ایم

در رویدادی دیگر مرتبط با فساد هم مجلس ایران گفته است نزدیکان بابک زنجانی شناسایی شده‌اند و اگر آن‌ها پول‌های وی را به کشور بازنگردانند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

بابک زنجانی ۲.۵ میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز پیش از این گفته بود که وی با بازجوها همکاری خوبی ندارد و «همه را سرکار می‌گذارد.»

به‌گزارش وب‌سایت تدبیر، محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران گفت افراد نزدیک به بابک زنجانی، تاجر میلیاردر ایرانی، شناسایی شده‌اند و آن‌ها می‌توانند بدهی زنجانی به وزارت نفت را پرداخت کنند و تمام زمینه‌ها برای زنجانی برای این‌که بتواند پول وزارت نفت را پرداخت کند آماده است.

آقای پورمختار افزود: «این افرادی را که ما شناسایی کردیم با سازوکار خود می‌توانند پول‌های بلوکه شده زنجانی را در کشورهای خارجی آزاد و بدهی وزارت نفت را پرداخت کنند.»

محمدعلی پورمختار تاکید کرد: «این اولتیماتوم مجلس به نزدیکان شناسایی شده بابک زنجانی جدی است و خودشان هم از این جدیت آگاه هستند.»

در همین حال عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت که زنجانی به بازجوها می‌گوید «آزادم کنید تا برایتان پول بیاورم.»

امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پی‌گیری پرونده بابک زنجانی در مجلس ایران هم دو روز پیش گفته بود که حکم بابک زنجانی کمتر از حکم مه‌‌آفرید امیرخسروی، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد دلاری نیست.

مه‌‌آفرید امیرخسروی بامداد روز شنبه سوم خردادماه به‌طور ناگهانی در حالی که موکل و خانواده وی بی‌خبر بودند، اعدام شد. گفته می‌شود اعدام آقای خسروی برای جلوگیری از فاش شدن نام بسیاری از مقامات دیگر بوده است.

پیشتر بسیاری از محافظه‌کاران و نیز برخی از نمایندگان مجلس گفته بودند که بابک زنجانی «نوک کوه یخی» است و وی را یک «شبکه مافیایی قوی» پشتیبانی می‌کنند.

از سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی بابک زنجانی یاد می‌شود.

بابک زنجانی از پنج ماه پیش به اتهام بدهی به وزارت نفت و بانک مرکزی، جعل اسناد بانکی و پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان در بازداشت به سر می‌برد. وی در دی‌ماه ۱۳۹۲ توسط دادستان کل کشور بازداشت شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت پرونده قضایی تخلفات بابک زنجانی بزرگ‌ترین پرونده اقتصادی در تاریخ انقلاب اسلامی است وسه برابر پرونده فساد سه هزار میلیاردی حجم دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates