30.05.2014

محاکمه یکی از متهمان پرونده عباس یزدان‌پناه

خودنویس: یکی از اعضای گروهی که متهم است عباس یزدان‌پناه یزدی، بازرگان ایرانی و شاهد اصلی پرونده «کرسنت» رادر امارات ربوده محاکمه شد.

به نوشته‌ی «تدبیر» رسانه اماراتی «نشنال» با اشاره به محاکمه یکی از بازداشت شدگانی که در ربودن عباس یزدان‌پناه یزدی نقش داشته نوشته است: «یکی از اعضای محاکمه شده از محضر دادگاه درخواست کرد تا بخشوده شود و از اعمال خود ابراز ندامت کرد. محاکمه‌ی این فرد روز گذشته (چهارشنبه) انجام شده است. اتهام وارد شده بر این متهم ارتکاب جرایم آدم ربایی و سرقت پول بازرگان ایرانی بوده است.»

«نشنال» افزوده است که فرد محاکمه شده «ر.الف» ۳۲ ساله بوده است و علاوه بر او متهمینی دیگری با نام‌های مستعار «ک. ج» ۵۲ ساله، «ن.ک» ۵۵ ساله و «ه الف»، «ب. س» و «الف م» نیز محاکمه خواهند شد.

این در ادامه افزوده است که «ماهر سلامه»، قاضی این پرونده اظهار داشته که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد «ر.الف» یکی از متهمان پرونده، راننده خودرویی بوده که بازرگان ایرانی با آن ربوده شده است.

این قاضی همچنین افزوده است که چهار کارت اعتباری آقای یزدی از جمله کارت‌های بیمه، یک کارت گواهی‌نامه انگلیسی و یک کارت گواهی‌نامه او در دبی ربوده شده‌اند.

دادستان‌های پرونده گفته‌اند که متهمین از اتومبیل‌های اجاره‌ای برای ربودن یزدی استفاده کرده بودند. هم‌چنین وسایلی از جمله دستکش، طناب و سرنگ‌های پرشده با مواد خواب‌آوری که برای ربودن بازرگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفته نیز کشف شده‌اند.

قاضی پرونده جلسه‌ی بعدی دادگاه را نیز به تاریخ ۱۵ ژوئن موکول کرده است.

گفتنی است پیشتر نیز در امارات یک ورزش‌کار به عنوان چهارمین متهم نقش داشته در ربایش یزدان‌پناه در تایلند بازداشت شده بود.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشته بود: «یک ایرانی مظنون به ارتباط در ربایش بازرگان ایرانی در تایلند بازداشت شده و دولت آن کشور او را به امارات متحده عربی مسترد کرده است… وی علی رحمت اسدی و یکی از بازیکنان تیم پینت‌بال «داتیس» است که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه این تیم راهی تایلند شده بود.»

عباس یزدان‌پناه دوست نزدیک و شریک و مباشر مهدی هاشمی بود که در سال ۱۹۹۸ تابعیت بریتانیا را کسب کرده و در سا‌ل‌های اخیر در دوبی اقامت داشت. وی در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی پس از این که از طریق ویدئوکنفرانس از دفتر کار خود در دبی مدارکی به دادگاه ارائه داد ناپدید شد.

نام آقای یزدان‌پناه در پرونده‌ی «کرسنت» مطرح است. قرارداد گازی کرسنت در سال ۱۳۸۰ و در زمانی که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی در دولت سیدمحمد خاتمی بود، میان شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید اما سه سال بعد در دولت محمود احمدی‌نژاد، توسط محمدرضا رحیمی در یک کنفرانس خبری، یکی از «بزرگترین مصادیق فساد اقتصادی» به دلیل پرداخت رشوه و دلالی برای عقد قرارداد خوانده شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates