31.05.2014

شایعاتی در مورد سرنوشت جمشید دانایی‌فر

خودنویس: رادیو بین المللی چین در صفحه فیس‌بوک خود نوشت جمشید دانایی‌فر، مرزبان گروگان گروه جیش‌العدل، زنده بوده و به آمریکا پناهنده شده است. مقام‌های ایرانی و آمریکایی چنین خبری را بعید می‌دانند.

این رادیو در استاتوس خود در فیس‌بوک آورده: «براساس گزارش‌های منتشر شده، صبح روز ۲۹ می، جمشید دانایی‌فر با یک هوپیمای نظامی به عنوان پناهنده سیاسی وارد خاک ایالات متحده شده است.»

لازم به ذکر است که این خبر در سایت رسمی رادیو بین‌المللی چین منتشر نشده و فقط به عنوان استاتوس در صفحه فیس‌بوک این رادیو منتشر شده است.

در همین رابطه، ساعاتی پس از انتشار خبر فرار دانایی‌فر به آمریکا، علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، به خبرنگار ایسنا گفت:‌ «از پناهنده شدن جمشید دانایی‌فر به آمریکا اطلاعی نداریم. بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ داده باشد.»

وی افزود: «ما پیش از این در مورد وضعیت دانایی‌فر صحبت کرده‌ایم. سایت‌هایی که این خبرها را منتشر می‌کنند به دنبال منفعت‌های خاص خود هستند.»

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به خبرنگار مهر گفت: «من هم این گزارشات در بعضی رسانه‌های ایرانی را خواندم اما این خبر را معتبر نمی‌دانم.»

پیش‌تر جیش العدل مدعی شده بود که گروهبان دانایی‌فر را اعدام کرده است؛ اما مقامات ایرانی ضمن رد ادعای جیش‌العدل از زنده بودن وی ابراز اطمینان کرده بودند.

بهمن ماه سال گذشته گروه جیش العدل ۵ مرزبان ایران را به گروگان گرفت که پس از مدتی چهار نفر از آنان را آزاد کرد. جمشید دانایی‌فر تنها سربازی بود که همراه با دیگر سربازان آزاد نشد و هنوز از سرنوشتش خبر موثقی در دسترس نیست.

* این خبر به‌روز شده است. عنوان اولیه «دانایی‌فر به آمریکا گریخت؟» بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates