01.06.2014

نقش همسر یک مقام دولتی در واردات بنزین

خودنویس: عضو کمیسیون انرژی مجلس وزارت نفت را متهم کرد که برای تامین منافع «افراد متصل به قدرت» از طریق واردات بنزین، خبر بی‌کیفیت بودن بنزین‌های داخلی را منتشر کرده است.

سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که برخی مسوولان در واردات بنزین منافعی دارند و همسر یک مقام دولتی وارد کننده بنزین است.

موسوی‌نژاد انتشار خبر بی‌کیفیت بودن بنزین‌های تولید پتروشیمی نوری و سایر پتروشیمی‌های داخلی را «بازی سیاسی پشت پرده» خواند و گفت: «برخی از بستگان مسوولان به دنبال کسب منافعی هستند و در این راستا خواستار واردات بنزین می‌باشند».

به گزارش خبرگزاری مهر [2]، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که تاییدیه وزارت نفت در خصوص کیفیت بنزین این پتروشیمی‌ها موجود است، گفت: «مسوولان محیط زیست و سازمان استاندارد تاکنون هیچ آنالیز و آزمایشی در خصوص کیفیت بنزین‌های داخلی نداشته‌اند و بر اساس نظر وزارت نفت مبنی بر لزوم واردات بنزین و بی‌کیفیتی بنزین داخلی اظهار نظر می‌کنند».

وی تاکید کرد: «وزارت نفت تاکنون نتوانسته بی کیفیتی بنزین تولید داخل را ثابت کرده و اسناد و مدارکی در خصوص سرطان‌زا بودن بنزین‌های داخلی منتشر کند».

موسوی‌نژاد ادامه داد: «همسر یک مقام مسوول در دولت واردکننده بنزین است که این امر تردیدها در خصوص پشت پرده واردات بنزین را افزایش می‌دهد».

بحث آلاینده بودن بنزین‌های تولید داخل پس از آن شروع شد که پس از اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، دولت احمدی‌نژاد در «طرح ضربتی افزایش تولید بنزین» مجتمع‌های پتروشیمی بوعلی، بندر امام و پتروشیمی برزویه(نوری) را موظف به تولید بنزین کرد. برخی کارشناسان معتقد به آلوده و مضر بودن بنزین تولید مجتمع‌های پتروشیمی بودند و برخی دیگر چنین ادعایی را رد می‌کردند.

در دولت یازدهم، تولید بنزین پتروشیمی متوقف شد و تهیه بنزین لازم برای تامین نیاز داخلی دوباره بر واردات متمرکز گشت. اکنون برخی مخالفان دولت در جناح مقابل می‌گویند که این امر به دلیل منافع مالی افرادی خاص انجام شده است.

روز گذشته حسن روحانی در جمع کارکنان سازمان محیط زیست گفت [3]: «با تغییر بنزین آثار آن را در هوای تهران دیدیم؛ حالا در این بین باد هم کمک کرد که ما از باد هم تشکر می‌کنیم!».

موسوی‌نژاد اما اعتقاد دارد: «ظن قوی این است که بستگان مسوولان از طریق واردات بنزین به ثروت و منافعی دست یافته‌اند. این افراد به قدرت و ثروت وصل هستند و در منافع مردم دست‌اندازی می‌کنند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates