06.06.2014

ورود دادستان کشور به جنجال بهشت و جهنم

دیگربان: غلامحسين محسنی اژه‌ای٬ دادستان کل کشور گفته بی‌تفاوتی نسبت به «بهشت» و «جهنم» مردم به «سخره» گرفته زحمات مراجع٬ علما و حوزه‌های علميه است.

به گزارش رسا٬ آقای محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه (۱۵ خرداد) در قم اين مطلب را بيان کرده است.

وی گفته «برخی امروز بيان می‌کنند به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشيد اين‌گونه تفکرات به سخره گرفتن زحمات مراجع، علما و حوزه‌های علميه است.»

اژه‌ای افزوده روح‌‌الله خمينی «برای دينداری مردم و رسيدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت و مرارت‌های فراوانی را متحمل شده است.»

اختلاف حسن روحانی با گروهی از روحانيون بر سر نحوه هدايت مردم به سوی بهشت در جمهوری اسلامی باعث بروز تنش‌هايی در فضای سياسی شده است.

روحانی می‌گويد نمی‌توان مردم را به زور وارد بهشت کرد٬ اما برخی روحانيون محافظه‌کار هم می‌گويند نبايد به به اين بهانه راه جهنم را به سوی مردم گشود.

محسنی اژه‌ای نيز با انتقاد از اين موضع‌گيری روحانی به سياست خارجی دولت وی نيز اعتراض کرده و گفته «امروز برخی همچون گذشته به قدرت الهی اعتقاد ندارند.»

وی افزوده اين گونه القا می‌کنند که مگر ايران می‌تواند در برابر جهان ايستادگی کند؟ مسائلی چون جدايی دين از سياست نيز از مسائلی است که با ادبيات مختلفی چون حکومت دينی و دين حکومتی مطرح می‌شود.»

دادستان کل کشور همچنين از سياست دولت يازدهم درباره اينترنت انتقاد کرده و افزوده «علما و حوزه‌ علميه مخالف فضای مجازی نيستند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates