09.06.2014

پاسخ تند جنتی به آیت الله مصباح یزدی

تدبیر: پارزیت انداختن روی ماهواره و موبایل امروز دیگر راهگشا نیست /ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می‌کنیم بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم /وقتی رئیس‌جمهور حرفی می‌زند عده‌ای تحمل شنیدن آن را ندارند و فوری می‌گویند رئیس‌جمهور در قم درس خوانده یا انگلیس ؟
پاسخ تند جنتی به آیت الله مصباح یزدی

گروه فرهنگ تدبیر: وزیر ارشاد صبح امروز به سخنان آیت الله مصباح یزدی واکنش نشان داد و عدم وجود تحمل را دلیل چنین اظهاراتی اعلام کرد. او هم چنین مقاومت ها برابر تکنولوژی های نوین را عامل عقب ماندن ایران نسبت به کشورهای دیگر اعلام کرد.

به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران پیرامون مسائل فرهنگی و دغدغه‌های فعالان حوزه اقتصادی به بحث و تبادل ‌نظر پرداختند.

جنتی گفت: اگرچه سخت‌ترین دوران ما در یک دهه مخصوصا در حوزه اقتصاد نفتی و تحریم‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت اما در این مدت در داخل کشور نیز با نوعی فقدان مدیریت و فقدان اعتماد به کار کارشناسی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه به دنبال پرداختن به گذشته نیستیم افزود: اما به هر صورت آنچه بر سر کشور آمد ناشی از تحریم‌های بیرونی نبود و نتیجه این روند سبب آن شد که اقتصاد به طور کامل فلج شد و عملیات بانکی متوقف گردید. عدم شفافیت در سیستم به وجود آمد و در نتیجه فردی ظاهر شد (بابک زنجانی) که بخش عظیمی از سرمایه کشور را در اختیار خود می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نکته اشاره کرد که دولت تدبیر و امید با این مبنا بر روی کار آمد که خرابی‌های گذشته را ترمیم کند و به دنبال آن هستیم که تازه این روند را به صفر برسانیم و سپس آغاز کنیم.

او در واکنش به سخنانآیت الله مصباح یزدی درباره رییس جمهوری گفت: ما هنوز تحمل شنیدن حرفی که با سلیقه‌هایمان متفاوت باشد را نداریم به همین دلیل امروز وقتی رئیس‌جمهور حرفی می‌زند عده‌ای تحمل شنیدن آن را ندارند و فوری می‌گویند رئیس‌جمهور در قم درس خوانده یا انگلیس در حالی که فرهنگ نیاز به فضای باز دارد و هرگز در فضای بسته و گلخانه‌ای رشد نمی‌کند، بلکه در سایه تضارب آرا رشد می‌کند.

پارزیت انداختن روی ماهواره و موبایل دیگر راهگشا نیست

جنتی تصریح کرد: هر فردی باید بتواند در چارچوب قانون حرف‌هایش را بزند چرا که امروز شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار خوبی پیدا کرده، اما ما همچنان درگیر آن هستیم که آیا می‌توانیم از وایبر و واتس‌آپ استفاده کنیم یا خیر. همین حرفهایی که امروز پیرامون اینترنت مطرح است زمانی درباره فکس نیز مطرح بود. ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می‌کنیم بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم به همین دلیل در این حوزه‌ها همیشه 20 سال از دنیا عقب‌تریم.

وی تصریح کرد: پارزیت انداختن روی ماهواره و موبایل امروز دیگر راهگشا نیست و به زودی 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از 1000 کیلومتری فعالیت می‌کنند و روی آسمان ایران مفتخر خواهند شد. این ماهواره‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که شبکه‌های تلویزیونی روی دستگاه‌های موبایل قابل دریافت خواهند بود. با این اوصاف دیگر پارازیت اندازی سودی ندارد و ما باید به سمتی حرکت کنیم که از شبکه‌های ماهواره‌ای به نفع خود استفاده کنیم.

واکنش به توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» و گروه های فشار

جنتی در حاشیه این جلسه به برخی سوال های خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به این سوال که وضعیت انتشار رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی به چه مرحله‌ای رسیده است به ایسنا گفت: این کتاب تا به حال مجوز نگرفته است. متأسفانه من همین دیروز هم دیدم که یکی از نشریات نوشته بود کتاب‌های صادق هدایت و همچنین کتاب «کلنل» محمود دولت‌آبادی مجوز گرفته اما اصلا چنین خبری اتفاق نیفتاده است.

او همچنین درباره چرایی توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» اظهار کرد: بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند.

جنتی افزود: این نمایش مجوز داشته و مدتی هم اجرا شده اما اشکالاتی هم داشت که باید مرتفع می‌شد. ما هم به آن‌ها گفته بودیم که این اشکالات را رفع کنند. این نمایش اشکالات جزیی قابل رفع داشت. ما هم در این زمینه تذکرات لازم را داده بودیم اما در این بین یک‌دفعه با توقیف نمایش مواجه شدیم.

علی جنتی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارت‌خانه تحت فشار است و به همین دلیل وضعیت انتشار کتابی مثل «کلنل» و نمایشی مانند «تانگوی تخم مرغ داغ» مبهم باقی مانده است، به لبخند اکتفا کرد و گفت:‌ شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates