19.06.2014

فرهاد دانشجو٬ رئیس سابق دانشگاه آزاد: رهبر تناقض‌ها و تطبيق‌های متالوژی را هم می‌فهمد

خُسن آقا: در مالش زیر تنه مقام مزخرف رهبری خانواده دانشجو واقعا سنگ تمام گذاشته اند!
دیگربان: فرهاد دانشجو٬ رئیس سابق دانشگاه آزاد می‌گويد غرب در علوم انسانی «چيزهای بيخود» زيادی به ما داده است٬ علی خامنه‌ای در سياست و مديريت «مجتهد برتر» است٬ غرب «مانده» چگونه با وی برخورد کند و افراد زيادی از آمريکا تا اندونزی «زير چتر» رهبر جمهوری اسلامی قرار دارند.

آقای دانشجو اين اظهارات را در گفتگو با خبرگزاری تسنيم بيان کرده است.

مهم‌ترين گزاره‌های این گفتگو:
● امروز دشمن، هدف اصلی خود را نخبگان می‌داند و متخصصين انرژی هسته‌ای و موشکی ما را می‌زند. حالا در کنار عالما و فقها، اولويتش اين است که متخصصين را بزند و ترور کند.

● وقتی علم در دست يک متقی، مسلمان مومن و آدم حزب‌اللهی قرار گرفت و به دست کسی افتاد که با استعمار و استکبار مخالف است، يک وسيله بهتر می‌شود.

● جالب اينجاست که دشمن تازه در پنج و شش سال گذشته به آن چيزی که آقا بيست سال پيش رسيده بودند، رسيد.

● اگر برخی از مسئولين خودباوری نداشته باشند کار برای نخبگانی که می‌خواهند مشکلات را بصورت علمی حل کنند، سخت‌تر می‌شود.

● اگر شما کسی را که باور به انجام کاری ندارد بر سر کاری بگذاريد، ممکن است او با نخبگان درگير شود. بايد کسی باشد که به آن کار اعتقاد داشته باشد.

● ما در رشته‌های فنی، مهندسی، تکنولوژی و علوم پايه با تحريم‌هايی روبه‌رو هستيم اما در زمينه‌های علوم انسانی مانند اقتصاد، مديريت و فرهنگ، حقوق و… با هجمه و حمله روبه‌رو هستيم. اينها نه تنها ما را دچار محدوديت نکردند بلکه چيزهای بيخودی زيادی هم به ما دادند.

● از آنجايی‌ که رشته‌های علوم انسانی با مغز آدم سر و کار دارد بومی کردن آنها کاری سخت‌تر از رشته‌های تکنولوژی، مهندسی، فناوری و… است. البته اگر در رشته‌های ديگری مانند تکنولوژی، مهندسی عمران، برق، و… باور مذهبی و ملی نباشد، ممکن است نتيجه‌گيری آن به دست کسی ديگر بيفتد.

● علم همواره الگو درست می‌کند ولی اين الگو بايد الگوی خوبی باشد که به درد بشريت بخورد. مثلا اگر کسی خيلی دودوزه بازی بکند، می‌گويند که چرچيل است. در مديريت دودوزه بازی، انگليس الگوی جهان بود.

● منشأ بحث برهنگی بعضی از کشورهای اروپايی هستند و برخی کشورهای خودباخته که دنبال برهنگی هستند کشورهای دارای فرهنگ برهنگی را الگو قرار می‌دهند آنها به‌دنبال تطبيق علمی اين قضيه هستند.

● در کشورهای اروپايی هم مثل همه کشورهای ديگر، درصد بسيار بالايی از مردم آدم‌های خوبی هستند. آدم خوب و آدم بد در همه جا هست. اگر مثال بدی از کشوری می‌آيد به اين معنی نيست که هر آنچه در آن کشور وجود دارد بد است؛ چيزهای خوب هم دارد.

● آقا {خامنه‌ای} يک مجتهد فقه و عالم فقهی و در عين حال يک مجتهد سياست و مديريت است. آقا در بحث مديريت، سياست، فقه و مسائل دينی مجتهد برتر هستند.

● از آنجايی‌که آقا در دين، مديريت و سياست مجتهد هستند، و دنيا نيز به اين نتيجه رسيده که ايشان يکی از بزرگ‌ترين علمای سياست و مديريت است. بعضی مواقع در اخبار کشورهای غربی و بيگانه می‌بينيم و می‌شنويم که همه مانده‌اند چگونه با ايشان برخورد کنند.

● همه اذعان دارند که ايشان در مديريت و سياست، مقام بالايی دارند و يک الگو شده‌اند.

● {رهبر}از خودشان روش‌هايی دارند که پاسخ داده و نظام را از همه مشکلات بيرون کشيده و از همه طوفان‌ها، کشتی را به سواحل امن رسانده است.

● آقا حتی در زمينه‌های ريز علمی مانند متالوژی که تخصص ايشان نيست – دقت می‌کنند و از آنجايی‌که دارای هوش و استعداد بالايی هستند، تناقض‌ها، تفاوت‌ها، تطبيق‌ها و استنباط‌های از آن را به درستی می‌فهمند و می‌توانند تشخيص دهند که اين حرف درست است يا نه.

● ايشان با هوش و تقوا و علم بسيار زيادی که دارند همه مطالبی را که در سال‌های مختلف بيان می‌شود در ذهن خود پردازش می‌کنند و می‌بينند که اين حرف در تناقض با حرف های قبلی بوده يا نه. گزارش ها را با برنامه‌های کشور که به تصويب مجمع و مجلس رسيده و ابلاغ شده، تطبيق می‌دهند.

● من سراغ ندارم رهبری در دنيا تا اين اندازه در بحث سياست و مديريت عالم باشد. شايد در دانشگاه دکتری هم گرفته باشند ولی به اين اجتهاد مقام معظم رهبری در سياست و مديريت نرسيده اند و من رهبری را سراغ ندارم که اينگونه در علوم فقهی مجتهد باشد.

● علم چندوجهی مقام معظم رهبری، باعث شده که همه خوبی ها را با هم داشته باشند و بی‌جهت نبود که امام راحل‌مان در روزهای آخر که می‌رفتند انگشت اشاره را به سمت رهبری ايشان نشانه گرفتند؛ در حالی‌که آدم‌های ديگر و علمای ديگری هم بودند و اينگونه نبود که تنها عالم، آقا باشد. آقا همه وجوه حسنه متفاوت را با هم دارند.

● آدم گاهی در دلش می گويد اگر فرد ديگری {به عنوان رهبر بعد از روح‌الله خمينی} بود چه اتفاقی می‌افتاد. ايشان همه آدم‌ها را زير بال خود دارند و يک‌وجهی نيستند.

● افراد مختلفی با افکار متفاوت زير چتر ولايت ايشان قرار دارند؛ چتر گسترده‌ای از اندونزی، هندوستان، پاکستان، هندوستان، سيستان، کردستان، تهران، دامغان، مشهد، آمريکا و انگليس هر جا برويد زير چتر هستند نه اينکه فقط عده خاصی زير آن قرار بگيرند.

● آقا درّ گرانبهايی است که در اختيار امت اسلامی و نسل جهان قرار دارد.

● ما آدم‌هايی داريم که در جبهه و جنگ خيلی کار کردند. مثلا فيدل کاسترو، کوبا را شهر به شهر گرفت. ولی اين اجتهاد، علم خداشناسی و مديريت همه‌جانبه را ندارد.

● اما فقط يکی از شاخصه‌های رهبر معظم انقلاب وجهه نظامی است و همه شاخصه‌های کاسترو يک‌صدم شاخصه‌های آقا است و ايشان صدها شاخصه انقلابی و علمی ديگر هم دارند.

● مردم کشور ما بايد قدر نعمتی به‌نام آيت‌الله العظمی خامنه‌ای را بدانند. وقتی خداوند به انسان نعمتی می‌دهد، بايد قدر نعمت را بداند. اگر قرار باشد کفر نعمت کند، خدای ناکرده نعمت از دست می‌رود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates